minigrill Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei. Hva vil skje dersom jeg nå tar opp lån, men jeg skal ut i forsvaret i september? Vil jeg måtte betale gjelda når jeg er ute, eller blir den fryst? Har også hørt rykter om at forsvaret er med på å betale renta? Takker for svar Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei. Hva vil skje dersom jeg nå tar opp lån, men jeg skal ut i forsvaret i september? Vil jeg måtte betale gjelda når jeg er ute, eller blir den fryst? Har også hørt rykter om at forsvaret er med på å betale renta? Takker for svar Så lenge det ikke er forbukslån, tror du får noe støtte eller at de får "låst" lånet til du er ferdig. Lenke til kommentar
Frick Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg tok en prat med DnB nor og di sa det er opp til den enkelte kundebehandler, for akkuratt der står det ganske åpent, man kan jo også til vanlig hvis økonomien er stram i en familie eller sambo, kan man fryse et lån over lengere tid, slik at man har mulighet til og hente seg inn igjen.. sener. så jeg ville nok tatt en prat med din lokale bank eller der du evt. har lån, eller har tenkt og ta lån.. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hei. Hva vil skje dersom jeg nå tar opp lån, men jeg skal ut i forsvaret i september? Vil jeg måtte betale gjelda når jeg er ute, eller blir den fryst? Har også hørt rykter om at forsvaret er med på å betale renta? Takker for svar Forsvaret dekker renta på boliglån (ikke bil- og forbrukslån), og bankene gir vanligvis avdragsfrihet mens du er inne, men tror du skal sjekke det opp nøye -det er gjerne et krav fra Forsvaret til hvor lenge før innrykk lånet må være tatt opp. Det er et lignende krav når det gjelder dekning av husleie, da må leiekontrakten være inngått minst 3 mnd før innrykk, om jeg husker rett. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 6måneder før innrykk viss jeg ikke tar feil. Ring 03003 og hør med de, så hører du også med banken din. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 På leiekontrakter er det 4mnd før innrykksdato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå