Gå til innhold

Refleksjon: En hyllest til spillvrede-demonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette var underlig nok et langt mindre hyppig fenomen i Battlefield 2, men til gjengjeld bød dette spillet på andre og enda sterkere raserimomenter. Det er ikke mange ting som kan sies å være en sterkere katalysator for ukontrollerbart adrenalin-sinne enn det såkalte "spawnkilling"-fenomenet man ofte kan støte på i dette tidvis svært engasjerende krigsspillet, og formodentlig mange andre spill for den saks skyld. Det er vel uunngåelig at nettbaserte multiplayerspill tiltrekker seg ivrige poengjegere hvis selvrespekt avhenger av høy rangering og god spillstatistikk, og det å drepe fienden før de får rørt seg er jo i så måte en effektiv metode, om enn mildest talt noe usportslig.

 

i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter.

Lenke til kommentar
i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter.

 

Man kan ikke si det samme om Call of Duty :p

Lenke til kommentar
i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter.

 

Man kan ikke si det samme om Call of Duty :p

Ikke? I team games endres spawnpoints utifra hvor det er færrest fiender. Noe som eliminerer problemet. Usikker på om dette fungerer på free for all.

Lenke til kommentar

Spillvrede-demonen er et kjent fenomen her i gården også...skrivebordet som PCen sto på ble bl.a knust til pinneved etter et særdeles "rigget" (viktig å legge skylden på spillet) billøp i Need For Speed for noen år tilbake. Dog har demonen minsket i styrke de senere år, for dermed å komme tilbake for fullt da jeg kjøpte Street Fighter 2 til Xbox 360 ifjor. Er ikke hver dag man knuser noen Xbox kontrollere som om de skulle vært egg for å si det sånn.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Man kan ikke si det samme om Call of Duty :p

 

Spawnkilling i Call of Duty er kun et problem hvis man spiller med for mange spillere på små kart. Det er et resultat av hvordan du velger å spille spillet og det er jo egentlig ikke spillets feil.

Lenke til kommentar

Jeg knuste joysticker når jeg var liten, men har sluttet med det nå. Veggen på gutterommet mitt var full av svarte flekker etter at jeg denga stikka i veggen. Mamma hang opp et stort bilde for å skjule merkene.

 

Vi snakker midten av 80-tallet-90 tallet her nå, der mus og keyboard ikke var noe man styrte spill med. Stikke med kule og en/to knapper holdt i massevis.

Amiga-musa mi fikk også så hard medfart at knapper løsnet inni og vi måtte åpne og lime dem fast igjen.

 

Dessuten spiller man ikke Street Fighter 2 hd remix (eller 4) med joypad. Men en slik:

 

mad-catz-comic-con-edition-fightstick-and-fightpad-20090720113350038-000.jpg

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Spawnkilling i Call of Duty er kun et problem hvis man spiller med for mange spillere på små kart. Det er et resultat av hvordan du velger å spille spillet og det er jo egentlig ikke spillets feil.

 

Sant, men det er mange ganger jeg har spilt med kun 3 venner på et map som Crash, og likevel spawner de på de verste stedene tenkelig litt for ofte. :/

Lenke til kommentar

Har nå gått noen tastatur her også, inkludert den trådløse datamusa mi :p Akkurat det er ikke det verste, for under et episk tap i et Command & Conquer spill så gikk det utover laptopen min, den fikk seg et smell, kræsja og når jeg skrudde den på igjen hadde den ene RAM-brikka streika x3

Lenke til kommentar

haddet en eske med div knuste amiga konsoller. Spesielt gikk det hardt for seg når vi spillte turneringer i Kick off ).

 

Men i dag har det roet seg ned til litt banning i ny og ne i CSS. Tror nok det spillet ligger på nr1 når det gjelder å få gamere forbanna og frustrert ), aldrig ei rundet uten et pr som hyler frustrert rundt seg til de tilslutt blir kicka eller logger seg av.

Lenke til kommentar
Sant, men det er mange ganger jeg har spilt med kun 3 venner på et map som Crash, og likevel spawner de på de verste stedene tenkelig litt for ofte. :/

 

Du har rett. Systemet er ikke perfekt. jeg tror spawningen er basert på distanse i luftlinje og ikke faktiske geometrien i levelet, Så uheldige situasjoner kan oppstå. Men det er fortsatt et mye mindre problem en i BF som nesten legger opp til at man skal spawnkille når man prøver å ta en controll point.

Lenke til kommentar
Spillvrede-demonen er et kjent fenomen her i gården også...skrivebordet som PCen sto på ble bl.a knust til pinneved etter et særdeles "rigget" (viktig å legge skylden på spillet) billøp i Need For Speed for noen år tilbake. Dog har demonen minsket i styrke de senere år, for dermed å komme tilbake for fullt da jeg kjøpte Street Fighter 2 til Xbox 360 ifjor. Er ikke hver dag man knuser noen Xbox kontrollere som om de skulle vært egg for å si det sånn.

 

Been there, done that. ;) I Burnout 3 presterte jeg å lede med ni sekunder og bli forbikjørt samtidig når jeg spilte en mot en med AIen. Ikke noe juks der, nei... :p På den annen side er det løp i NFS: Carbon der du må lede i ti sekunder for å vinne. Jeg vant etter tolv... :p

 

Jeg har drevet med data siden tidlig 80-tall og ZX Spectrum, og det har nok gått med litt av hvert opp gjennom årene. Til slutt gikk det så langt at jeg like gjerne snekret sammen nye joysticker av diverse rester og annet dill jeg hadde for hånden (inkludert coveret til en VHS-film) for å spare penger. Dette var på 80-tallet da Commodore 64 var det helt store, så joystickene var heldigvis ikke akkurat så veldig avanserte.

Lenke til kommentar

Den terapautiske effekten av å "avreagere" er jo svært omdiskutert, de undersøkelsene jeg har sett på saken tyder tvert imot på at man blir mer aggresiv av såkalt "avreagering" heller enn mindre. Når det er sagt så henner det seg jeg blir litt forbanna i spill selv også. Mest når spillet er desginet på en irriterende måte. Det er en av grunnen til at jeg misliker "konsollmåten" å lagre på. Den skaper situasjoner som er unødvendig frustrerende. Hvor mange har ikke opplevd en lang sekvens der første del er lett og etterhvert ganske kjedelig, og der man dør i en vanskelig del rett før et save-point?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ett spill som får meg til å banne og skrike så avsindig mye: Gears of War i online multiplayer. Jeg og tre kompiser pleide å drasse Xbox-ene fra et hjem til et annet, og kunne derfor spille sammen online, 2 på hver Xbox.

 

Jeg har aldri før, eller siden bannet så ekstremt mye. Det er ingenting, INGENTING, som er mer frustrende enn å bli motorsaget bakfra av en drittunge som har gjemt seg når man prøver å sette inn nådestøtet på en skadeskutt fiende; eller å bli granattagget og med et uhell kaste seg akkurat innenfor rekkevidde av dine egne lagkamerater, slik at de også sprenges til pulp.

 

Blir sint bare av å tenke på det :mad:

Lenke til kommentar

Et spill som er grusommere enn noe annet til å framkalle spill-demonen er uten tvil Fight Night-spillene. De kan være så grusomt provoserende og frustrerende at det skal stor inndre innsikt til for å forstå det.

 

Hadde slitt evig lenge med en kar før jeg fikk inn noen skikkelig gode slag i 8. runde og han sjangla rundt som en dranker, men så ga han meg en headbutt og slo meg rett ned med en haymaker fra helvete. Jeg ble knocka og kontrollen fløy veggimellom og negge stikkene falt ut og det var ikke måte på. Så der satt jeg svett, andpusten og rasende og fantasterte om hvordan jeg på en mest mulig grusom måte kunne ta livet av samtlige ansatte i EA Sports! :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...