AfterGlow Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvem trenger vel ekstremsport og dødelig voldsutøvelse når vi har dataspill? Les mer Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Dette var underlig nok et langt mindre hyppig fenomen i Battlefield 2, men til gjengjeld bød dette spillet på andre og enda sterkere raserimomenter. Det er ikke mange ting som kan sies å være en sterkere katalysator for ukontrollerbart adrenalin-sinne enn det såkalte "spawnkilling"-fenomenet man ofte kan støte på i dette tidvis svært engasjerende krigsspillet, og formodentlig mange andre spill for den saks skyld. Det er vel uunngåelig at nettbaserte multiplayerspill tiltrekker seg ivrige poengjegere hvis selvrespekt avhenger av høy rangering og god spillstatistikk, og det å drepe fienden før de får rørt seg er jo i så måte en effektiv metode, om enn mildest talt noe usportslig. i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter. Man kan ikke si det samme om Call of Duty Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 i stor grad skyldes dette dårlig design i BF2. Team Fortress 2 har for eksempel nesten eliminert slike problemer. For å unngå statpadding har de byttet ut globale leaderboards med personlige rekord statistikker. Og de har nesten eliminert spawnraping med intelligent plasserte og godt beskyttede spawn punkter. Man kan ikke si det samme om Call of Duty Ikke? I team games endres spawnpoints utifra hvor det er færrest fiender. Noe som eliminerer problemet. Usikker på om dette fungerer på free for all. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Spillvrede-demonen er et kjent fenomen her i gården også...skrivebordet som PCen sto på ble bl.a knust til pinneved etter et særdeles "rigget" (viktig å legge skylden på spillet) billøp i Need For Speed for noen år tilbake. Dog har demonen minsket i styrke de senere år, for dermed å komme tilbake for fullt da jeg kjøpte Street Fighter 2 til Xbox 360 ifjor. Er ikke hver dag man knuser noen Xbox kontrollere som om de skulle vært egg for å si det sånn. Endret 22. juli 2009 av andrvas Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Syns Spillverket har overgått gamer.no egentlig... Elsker disse "refleksjonene" som Spillverket har hatt. Stå på! Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Man kan ikke si det samme om Call of Duty Spawnkilling i Call of Duty er kun et problem hvis man spiller med for mange spillere på små kart. Det er et resultat av hvordan du velger å spille spillet og det er jo egentlig ikke spillets feil. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Jeg knuste joysticker når jeg var liten, men har sluttet med det nå. Veggen på gutterommet mitt var full av svarte flekker etter at jeg denga stikka i veggen. Mamma hang opp et stort bilde for å skjule merkene. Vi snakker midten av 80-tallet-90 tallet her nå, der mus og keyboard ikke var noe man styrte spill med. Stikke med kule og en/to knapper holdt i massevis. Amiga-musa mi fikk også så hard medfart at knapper løsnet inni og vi måtte åpne og lime dem fast igjen. Dessuten spiller man ikke Street Fighter 2 hd remix (eller 4) med joypad. Men en slik: Endret 22. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Spawnkilling i Call of Duty er kun et problem hvis man spiller med for mange spillere på små kart. Det er et resultat av hvordan du velger å spille spillet og det er jo egentlig ikke spillets feil. Sant, men det er mange ganger jeg har spilt med kun 3 venner på et map som Crash, og likevel spawner de på de verste stedene tenkelig litt for ofte. :/ Lenke til kommentar
Shashi Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har nå gått noen tastatur her også, inkludert den trådløse datamusa mi Akkurat det er ikke det verste, for under et episk tap i et Command & Conquer spill så gikk det utover laptopen min, den fikk seg et smell, kræsja og når jeg skrudde den på igjen hadde den ene RAM-brikka streika x3 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 haddet en eske med div knuste amiga konsoller. Spesielt gikk det hardt for seg når vi spillte turneringer i Kick off ). Men i dag har det roet seg ned til litt banning i ny og ne i CSS. Tror nok det spillet ligger på nr1 når det gjelder å få gamere forbanna og frustrert ), aldrig ei rundet uten et pr som hyler frustrert rundt seg til de tilslutt blir kicka eller logger seg av. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Sant, men det er mange ganger jeg har spilt med kun 3 venner på et map som Crash, og likevel spawner de på de verste stedene tenkelig litt for ofte. :/ Du har rett. Systemet er ikke perfekt. jeg tror spawningen er basert på distanse i luftlinje og ikke faktiske geometrien i levelet, Så uheldige situasjoner kan oppstå. Men det er fortsatt et mye mindre problem en i BF som nesten legger opp til at man skal spawnkille når man prøver å ta en controll point. Lenke til kommentar
espen777 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Veldig bra skrevet! Skrevet på en veldig morsom måte, med et fint og variert ordvalg. Noe av det beste jeg har lest på veldig lenge. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) BF2 Tanks/Armored Personel Carrier vs Strike at karkand spawnplass = Annoying.. Samt den evinnelige granatkastingen. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg!#%"! Endret 22. juli 2009 av Samegerilja Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Spillvrede-demonen er et kjent fenomen her i gården også...skrivebordet som PCen sto på ble bl.a knust til pinneved etter et særdeles "rigget" (viktig å legge skylden på spillet) billøp i Need For Speed for noen år tilbake. Dog har demonen minsket i styrke de senere år, for dermed å komme tilbake for fullt da jeg kjøpte Street Fighter 2 til Xbox 360 ifjor. Er ikke hver dag man knuser noen Xbox kontrollere som om de skulle vært egg for å si det sånn. Been there, done that. I Burnout 3 presterte jeg å lede med ni sekunder og bli forbikjørt samtidig når jeg spilte en mot en med AIen. Ikke noe juks der, nei... På den annen side er det løp i NFS: Carbon der du må lede i ti sekunder for å vinne. Jeg vant etter tolv... Jeg har drevet med data siden tidlig 80-tall og ZX Spectrum, og det har nok gått med litt av hvert opp gjennom årene. Til slutt gikk det så langt at jeg like gjerne snekret sammen nye joysticker av diverse rester og annet dill jeg hadde for hånden (inkludert coveret til en VHS-film) for å spare penger. Dette var på 80-tallet da Commodore 64 var det helt store, så joystickene var heldigvis ikke akkurat så veldig avanserte. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 ZX Spectrum oo 48k med Cookies, heftige saker. Haddet bla Samantha strip poker også samt div tekstbaserte eventyr spill (var jo stefarens mitt i utgangspunktet, dette er helt tilbake til 3klasse på barneskolen mimre mimre). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Den terapautiske effekten av å "avreagere" er jo svært omdiskutert, de undersøkelsene jeg har sett på saken tyder tvert imot på at man blir mer aggresiv av såkalt "avreagering" heller enn mindre. Når det er sagt så henner det seg jeg blir litt forbanna i spill selv også. Mest når spillet er desginet på en irriterende måte. Det er en av grunnen til at jeg misliker "konsollmåten" å lagre på. Den skaper situasjoner som er unødvendig frustrerende. Hvor mange har ikke opplevd en lang sekvens der første del er lett og etterhvert ganske kjedelig, og der man dør i en vanskelig del rett før et save-point? AtW Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er ett spill som får meg til å banne og skrike så avsindig mye: Gears of War i online multiplayer. Jeg og tre kompiser pleide å drasse Xbox-ene fra et hjem til et annet, og kunne derfor spille sammen online, 2 på hver Xbox. Jeg har aldri før, eller siden bannet så ekstremt mye. Det er ingenting, INGENTING, som er mer frustrende enn å bli motorsaget bakfra av en drittunge som har gjemt seg når man prøver å sette inn nådestøtet på en skadeskutt fiende; eller å bli granattagget og med et uhell kaste seg akkurat innenfor rekkevidde av dine egne lagkamerater, slik at de også sprenges til pulp. Blir sint bare av å tenke på det Lenke til kommentar
masb Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Et spill som er grusommere enn noe annet til å framkalle spill-demonen er uten tvil Fight Night-spillene. De kan være så grusomt provoserende og frustrerende at det skal stor inndre innsikt til for å forstå det. Hadde slitt evig lenge med en kar før jeg fikk inn noen skikkelig gode slag i 8. runde og han sjangla rundt som en dranker, men så ga han meg en headbutt og slo meg rett ned med en haymaker fra helvete. Jeg ble knocka og kontrollen fløy veggimellom og negge stikkene falt ut og det var ikke måte på. Så der satt jeg svett, andpusten og rasende og fantasterte om hvordan jeg på en mest mulig grusom måte kunne ta livet av samtlige ansatte i EA Sports! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva med Wipeout. Når man kom på et høyt nivå holdt det med et lite skratch i autoværnet så kom de andre forbi i siste rundet, evnt få en rakett i ræva rett før målstreken.. ohmyy!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg