Gå til innhold

Tele2 Sherrif vs Onecall faktura ?


Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal nytt mobilabonnement nå.

Jeg ringer veldig lite så det billigste for meg er Tele2 Sheriff eller Onecall faktura...Jeg vil helst slippe regning i posten, så jeg vet ikke hvilken av de jeg skal bestille ?

Har hørt at med onecall så får man regning uansett selv om man ikke ringer mer en 120/90sms oppstartspris:/

Men det er også oppstartspris hos tele2 sheriff og får man regning for det også?

 

Noen som har sherrif eller onecall?

 

takker for svar:)

Endret av John Rambo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg hadde one call faktura tidligere, men byttet til tele2 sheriff fordi det ble billigere for meg. Jeg ringer/sender lite meldinger og med one call ble alikevel litt penger av det pga oppstartsavgiften. Med tele2 sheriff har jeg ikke betalt noe på et halvt år pga at jeg er innenfor det gratis beløpet.

 

Med tele2 sheriff kan du feks velge å få regningen sendt til nettbanken, dette er gratis. Så dersom du bruker mobilen lite vil dette så og si bli et gratis abonnement.

Lenke til kommentar

One Call har også mogelegheit for å få rekninga på e-post, og dermed sleppe unna fakturagebyr. Sjølv har eg One Call faktura med e-postfaktura og avtalegiro.

 

Tele2 Sherrif er gratis dersom du brukar mindre enn 125 kr. i månaden til vanlege nummer/sms, og ingenting anna. Dette inkluderer også oppstartsavgifta. Hos One Call må ein betale oppstart, men dersom ein også brukar internett på telefonen er det ingen som slår dataprisen til One Call, som berre er 1 kr./MB. Elles er også prisar på grøne nummer og spesialnummer vesentlege for kor billeg rekninga vert. Eg har ein følelse av at One Call hevdar seg nokonlunde bra også her, men eg har ikkje sett på kva prisar Tele2 har på dette området. Elles er standardsvaret å gå inn på telepriser.no og leggje inn forbruket der, og sjå kva for selskap/abonnement som er billegast med akkurat ditt forbruk.

Lenke til kommentar

jeg selv har valgt oncall pga telenordekninga:) kan ikke ha tele2/chess/netcom da de har for dårlig dekning.

 

dessuten bruker jeg nok mer en 125 i mnd pluss datatrafikk (har iphone)

 

startet i dag på onecall faktura.

 

jeg ligge rpå 3 til 400 i mnd meed telenor så onecall ble billigere da da jeg rigner endel. de 125 kronene bruker jeg fort opp tilsammen. og så er vel oppstartsavgift inni de 125 min så går raskt opp. men onecall går hakket over så fort man bruker datatrafikk og ringer 120 min

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar

Må vell innrømme at onecalls kundeservice i mine øyne har vært langt bedre enn tele2s, har vell hatt rundt 10 kundekonsultasjoner med onecall og fått bra service hver gang (foruten en mail jeg ikke fikk svar på). Onecall er nok å foretrekke om man bruker mye internett på mobilen og ringer flere timer hver måned.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg hadde one call faktura tidligere, men byttet til tele2 sheriff fordi det ble billigere for meg. Jeg ringer/sender lite meldinger og med one call ble alikevel litt penger av det pga oppstartsavgiften. Med tele2 sheriff har jeg ikke betalt noe på et halvt år pga at jeg er innenfor det gratis beløpet.

 

Med tele2 sheriff kan du feks velge å få regningen sendt til nettbanken, dette er gratis. Så dersom du bruker mobilen lite vil dette så og si bli et gratis abonnement.

Jeg har endret mitt abb nå også til sheriff, venter kun på tele2 slik at jeg kan få beholde mitt telefonnummer fra back in the days ;)

Lenke til kommentar

Jeg har sheriff i dag, pga jeg ringer ikke så altfor mye og sender ikke så mye sms. Men skulle jeg feks byttet til en telefon som er laget for internett, iPhone, en Android så ville jeg klart gått for OneCall faktura. Tele2(12kr pr MB) er 1200% dyrer på datatrafikken(pr MB) enn OneCall(0,99kr pr MB).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-EIV2CS
Hei!

Jeg hadde one call faktura tidligere, men byttet til tele2 sheriff fordi det ble billigere for meg. Jeg ringer/sender lite meldinger og med one call ble alikevel litt penger av det pga oppstartsavgiften. Med tele2 sheriff har jeg ikke betalt noe på et halvt år pga at jeg er innenfor det gratis beløpet.

 

Med tele2 sheriff kan du feks velge å få regningen sendt til nettbanken, dette er gratis. Så dersom du bruker mobilen lite vil dette så og si bli et gratis abonnement.

Greit nook at jeg er trøtt og det men hvor skifter man til å få på epost takk for svar:) fant ikke på kunderservice.

Lenke til kommentar

Slik eg skjønar det får ein uansett fyrste faktura på papir, og den er gebyrfri. Deretter kan ein gå inn i nettbanken og opprette efaktura og/eller avtalegiro. E-postfaktura ser det faktisk ikkje ut som dei har. Eg fekk meg eit sheriffabonnement nyleg, og stussa også då eg ikkje fann innstillingar for dette på "mine sider".

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg skal nytt mobilabonnement nå.

Jeg ringer veldig lite så det billigste for meg er Tele2 Sheriff eller Onecall faktura...Jeg vil helst slippe regning i posten, så jeg vet ikke hvilken av de jeg skal bestille ?

Har hørt at med onecall så får man regning uansett selv om man ikke ringer mer en 120/90sms oppstartspris:/

Men det er også oppstartspris hos tele2 sheriff og får man regning for det også?

 

Noen som har sherrif eller onecall?

 

takker for svar:)

 

Jeg har iphone med onecall faktura abn. I tillegg til faktura abn har jeg datapakke 1 som er 50mb data. Dette koster 25 kroner i måneden. All datatrafikk utover de 50 mb koster da 99 øre pr mb.

http://www.onecall.no/index.php?content=ad...;product=mobile

Sjekk ut tilleggstjenestene til onecall før du bestemmer deg ;). Med de datapakkene blir plutselig datatrafikk ikke veldig dyrt.

 

Etter at jeg byttet fra tele2 til onecall får jeg nesten aldri regninger lenger. Når jeg gjør det, er de på maks 100 kroner.

Lenke til kommentar

Hadde lett valgt OneCall over Tele2 selv om jeg hadde måtte betale 100 kr mer i måneden, noe du selvfølgelig ikke kommer til å trenge, rett og slett fordi jeg har svært dårlige opplevelser med kundeservicen til T2, og velger Telenor-dekning over leid NC-nett enhver dag....

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tele 2: NetCom overalt

OneCall: Mobile Norway (aka Network Norway) der disse dekker, Telenor andre steder. Du kan imidlertid kople deg til Telenor innenfor MNs område dersom du velger nett manuelt. De siste kundene fikk sperret tilgang til NC høsten 2008.

 

1Call bruker forøvrig "Network Norway", som er det best tilgjengelige av Telenor og Netcom.

Nope, Mobile Norway, som det egentlig heter, er eget nett. Dekker bare Oslo, Nedre Romerike, Stavanger, Sandnes og Trondheim so far.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...