Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på meg selv, en jente etc.

Gjest - usikker gutt -

Anbefalte innlegg

Gjest - usikker gutt -

Heisann, jeg er en gutt på 15 år som er veldig usikker på meg selv og litt andre ting.

Jeg kan starte med meg selv. Dette kan virke ganske selvgodt, men alt er sant, og det vet jeg godt. Jeg har alltid vært flink i alt jeg har drevet med. På skolen får jeg toppkarakterer, jeg driver idrett på toppnivå i Norge og jeg er populær på skolen. I hvert fall til en viss grad. Jeg har mange gode venner på skolen og andre steder, og henger alltid i de populære kretsene der. Men det begrenses til skolen etc., det er ganske sjelden jeg finner på noe med noen utenfor det.

Det var riktignok verre tidligere, da satt jeg ofte inne for meg selv flere timer i strekk. Sånn var det de siste 2-3 årene, med unntak av en periode for ca ett år siden, da jeg var en del med noen som gikk på en annen skole. I det siste er det blitt noe bedre, og jeg har fått meg 3-4 venner som jeg kan gjøre noe med. Jeg har også alltid pleid å glede meg til ganger jeg skal bort etc., for å slippe at foreldrene mine maser om at jeg må finne på noe med noen, fordi for å være helt ærlig har jeg ikke noe imot å være litt alene.

Jenter er hovedproblemet mitt. Jeg har aldri hatt en ordentlig kjæreste. Grunnen er ikke utseendet mitt, jeg har blant annet blitt kåret til "Den diggeste" på skoleball, og jeg vet at mange jenter synes jeg er kjekk, pen, digg etc. Det har jeg i hvert fall blitt fortalt av en god jentevenn av meg :). Problemet er altså å ta skikkelig kontakt med dem, og få noe ut av det. Jeg har lest litt om folk som har drevet med PUA her inne, er det noe å prøve? Ellers er jeg nesten aldri ute på kveldene, og det ønsker jeg å gjøre noe med.

Jeg hadde et litt komplisert forhold til en jente for et par måneder siden. Jeg hadde vært keen på henne siden vi startet på ungdomsskolen. Det utartet seg sånn at mens hun hadde kjæreste, som gikk på en annen skole ble vi gode venner. Et halvt år senere ble det slutt mellom de to. Vi var fortsatt gode venner, og en måned senere begynte hun å vise følelser for meg, og jeg hadde begynt å få litt følelser for henne også. Men hun var ikke klar for et nytt forhold, og det ble med at vi ble gode venner, men holdt på litt i skjul. Vi holdt på sånn ca en måned, men det tok slutt. Jeg begynte å ta mindre og mindre kontakt med henne, og ville slutte helt. Men etter hvert begynte hun å vise interesse igjen, og jeg gjorde ikke motstand. Dette skjedde på en fest, og vi endte opp med å rote littegrann. Like etter dette dro jeg på ferie i tre uker, og tok ingen kontakt med henne derfra. Jeg brukte tiden der nede til å tenke en del, på hva det egentlig er jeg vil.

På den ene siden er dette jenta jeg har likt i to år, og hun er populær, pen og alt annet en jente skal ha. På den andre siden vet jeg at hun og eksen har mye kontakt fortsatt, og med andre gutter også. Jo mer jeg tenker over det på egen hånd blir jeg sikker på at jeg ikke skal ta mer kontakt med henne, men når jeg møter henne klarer jeg bare ikke å gjøre motstand. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med henne.

Hva synes dere der ute? Noen tips eller råd? Hva er riktig?

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...