Albix Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Forsøk på SH konvertering (kun Lightroom). Har forstått det sånn at man kan legge inntil 3 bilder i serie. Tar gjerne imot tilbakemelding på alt, men først og fremst: Holder bildene til en serie eller passer de bedre individuelt? Sier 3 mer enn ett? SH-konverteringen? Fokus: Jeg synes det gjør seg at de to første har svært liten fokusdybde - gir litt inntrykk av bevegelse. Det siste har jo ikke fokus ... gjør det noe? Fokus på rett plass i de to første? Blir dette for kjedelig? 1/250, f/2.8, ISO 640 1/320, f/2.8, ISO 640 1/60, f/4, ISO 640 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Får vel prøve å komme med en kommentar, vet det er kjipt å bli møtt med taushet. Kanskje noen er uenige i det jeg skriver? Jeg tenker med en gang på hvordan barn blir opphengt og studerer ting av nyskjerrighet for så etter kort tid å miste innt. og bare slipper det ifra seg av en eller annen grunn, eller noe sånt. Med den tanken i hodet syns jeg ikke det gjør noe at fokuspunktet er på hendene fremfor på skjellene fordi det er barnets atferd som for meg er avbildet. (På det tredje ser jeg forresten ikke så godt at det er skjell, hadde gjettet på en stein om jeg måtte gjettet.) Men med den tanken om adferd i hodet så mangler det jo noe i serien. Altså hvorfor skjellene ble kastet, hva som fanget innteressen videre. Men jeg er sikkert helt utafor det du selv tenker med dette så da mangler det nok ikke noe bilde allikevel, og det er jo egentlig det som er så fint med bilder. Bildene gir oss forskjellige inntrykk etter hvem vi er. Det er vanskelig å kommentere bilder. Opplagte motiver med blomster, landskap og sånt er jo lettere, men slike bildeserier der man kanskje må tenke litt før man sier noe tror jeg ikke er tingen her inne, jeg tror de fleste bare klør seg i barten sin og lurer på hva du vil med dette for det er ikke noe opplagt å pirke på, og heller ikke noe opplagt å rose. Jeg er nok ikke annerledes enn de fleste, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om bildene for det er vanskelig å tenke seg noe annerledes. Det viktigste er om du selv er fornøyd, noe jeg håper du er når du viser det her. Om konverteringen er riktig er jeg absolutt ikke den rette til å kommentere. Jeg kan ikke slikt, for jeg syns verden er så herlig i farger. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 vært bedre om vi fikk et bilde av selve barnet som studere hans/hennes funn.. ikke bare bilder med tett utsnitt av ens handling. Med å vise ansikt og det et ansikt som studerer sitt objekt vil få betrakteren til å komme nærmere "hendelsen". men dog, syns personlig eksponeringen kunne ha vært bedre. Noe som du kan lett rette opp om dette er ønsket. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Ok, Tusen takk til Pybalto og Devisor for at dere tok dere tid. Ser det med eksponeringen :-) Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har vel ikke så mye å komme med her, men føler at du kanskje burde pumpa opp kontrasten en del? Personlig liker jeg S/H-bilder med litt mer "punch" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har vel ikke så mye å komme med her, men føler at du kanskje burde pumpa opp kontrasten en del? Personlig liker jeg S/H-bilder med litt mer "punch" Normalt sett, så ville jeg vært enig med deg her; men akkurat disse bildene føler jeg burde ha hatt lavere kontrast. For å gjøre dem mykere og mer i stil motivet. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå