Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste med nettvenninne


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er i et forhold med en gutt jeg oppriktig vil dele resten av livet med. Vi har nå blitt samboere. Nylig fikk jeg vite at han har skrevet lange brev over nett med en annen jente i rundt to år. Han sier tankene de utveksler er uskyldige og at jeg gjerne må lese dem, - noe jeg ikke har orket fordi jeg velger å stole på min kjæreste. Likevel opplever jeg dette som ubehagelig og en trussel i vårt forhold. Spesielt fordi det var slik vi selv møttes. Han har aldri nevnt sin nettvenninne for meg, før jeg selv tok initiativet til å spørre. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette og føler meg på mange måter 'utenfor'. Fordi jeg ofte innhentes av vonde flashbacks fra et tidligere forhold med utroskap og misshandling, føler jeg meg svært sårbar og gråter mye.

 

Hva mener dere andre om at partneren har slike samtaler over nett? Er det normalt å føle slik jeg gjør, eller må jeg bare godta dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ilpostino skriver, så har man som regel andre man snakker mye med selv om man er i et forhold. Om det er i det virkelige liv, eller på nettet spiller for så vidt ingen rolle. :) Etter som typen din har gjort dette i to år uten at det har skjedd noe, og atpåtil tilbød at du kunne lese alt som var blitt skrevet ser jeg ingen grunn til at du skal gå rundt og bekymre deg. :)

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at fortiden med utroskap henter deg inn igjen. Har funnet ut at det hjelper å verbalt overtale meg selv om at det ikke er sånn som tankene mine får meg til å tro.

Overtal deg selv ved å si høyt til deg selv "sånn er det ikke" hver gang de vonde tankene kommer snikende. Mest sansynlig er det som du sier kun fortiden som henter deg igjen, og at det egentlig ikke er noen grunn til bekymring. :)

 

Det kan også hjelpe å snakke med typen din om dette, og fortelle litt om fortiden og hvilke tanker du har så han får forståelse for det du tenker. Men samtidig er det viktig at du lærer deg at han kan ha jentevenner uten at det nødvendigvis er noe mer. Jeg vet det er vanskelig i begynnelsen, men det vil gå bedre over tid. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg tror du gjør rett i å stole på ham. Høres ikke ut som om han har noe å skjule når han er villig til å vise deg dem på eget initiativ heller. Og husk at ganske mange menn føler seg mer komfortabel med å dele følelser med det motsatte kjønn. Han snakker sikkert med deg om alt mellom himmel og jord, men noen ganger er det greit å dele synspunkter med andre også, eller hva? Hadde hun vært en trussel ville han ikke sittet på rumpa i to år og pratet med henne. :)

Lenke til kommentar
Som ilpostino skriver, så har man som regel andre man snakker mye med selv om man er i et forhold. Om det er i det virkelige liv, eller på nettet spiller for så vidt ingen rolle. :) Etter som typen din har gjort dette i to år uten at det har skjedd noe, og atpåtil tilbød at du kunne lese alt som var blitt skrevet ser jeg ingen grunn til at du skal gå rundt og bekymre deg. :)

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at fortiden med utroskap henter deg inn igjen. Har funnet ut at det hjelper å verbalt overtale meg selv om at det ikke er sånn som tankene mine får meg til å tro.

Overtal deg selv ved å si høyt til deg selv "sånn er det ikke" hver gang de vonde tankene kommer snikende. Mest sansynlig er det som du sier kun fortiden som henter deg igjen, og at det egentlig ikke er noen grunn til bekymring. :)

 

Det kan også hjelpe å snakke med typen din om dette, og fortelle litt om fortiden og hvilke tanker du har så han får forståelse for det du tenker. Men samtidig er det viktig at du lærer deg at han kan ha jentevenner uten at det nødvendigvis er noe mer. Jeg vet det er vanskelig i begynnelsen, men det vil gå bedre over tid. :)

 

Lykke til!

 

Takk så mye for tre beroligende svar, det hjelper virkelig å høre andres synspunkter på dette. :) Fornuften er enig i alt dere skriver; det er kroppen som reagerer så voldsomt. Kjenner det går på helsa løs. Det er tungt og krevende å holde tilbake følelsesuttrykk for å ikke virke desperat eller å vise sjalusi. Ingen vil vel være den personen..

 

Ved å ha opplevd utroskap er det sikkert naturlig å være mer på vakt når man endelig tør å gå inn i et forhold igjen. Nettet virker mer skremmende, fordi man føler mindre ‘kontroll’ over hva partneren deler med andre. Jeg har selvsagt pratet med min kjæreste. Han viser forståelse, men jeg ønsker ikke at han skal føle at jeg anklager han for noe han, som dere sier, mest sansynlig ikke driver med.

 

Tror det er viktig å bygge opp selvfølelsen og å forstå at jeg er verdig til å være i et forhold. Det er et godt poeng at mange gutter kanskje foretrekker å snakke om følelser med jenter framfor guttegjengen. Jeg skal prøve å overtale meg selv verbalt fra nå av, kanskje vil det funke for meg også! :)

Hvis andre som leser dette har flere gode råd/erfaringer å dele, er jeg svært takknemlig :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Hei,

 

Jeg er i et forhold med en gutt jeg oppriktig vil dele resten av livet med. Vi har nå blitt samboere. Nylig fikk jeg vite at han har skrevet lange brev over nett med en annen jente i rundt to år.

Dere er samboere og han har skrevet med henne i 2 år uten å si det til deg! Det synes jeg er dårlig gjort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...