Gå til innhold

2 hoder på 1 tallerken, får ikkje søkt inn viasat

Anbefalte innlegg

Har eit problem no når eg har satt opp parabolen.

Søker inn signal på CD-hodet, har da ca 77-79% på den.

På viasaten har eg ca 60-65% signalstyrke, men når eg søker på den, så vil den ikkje finne nokon kanalar..

Korleis kan eg få fiksa dette?`

Brukar switch-boks der CD går inn på LNB A og viasat inn på LNB B. Derfra går det 1 ledning inn i huset, og inn på CD-tuneren. Så er det ein ledning fra CD-tuneren og ned på viasat-tuneren.

Bør eg søke kanalane inn hos nokon som allerede har dei inne, for så å prøve den heime?

Kva kanal bør eg ha CD-tuneren på når eg søker inn signal?

Tar imot forlag med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Canal Digital og Viasat bruker 2 forskjellige satelitter. CD bruker Thor mens Viasat bruker Sirius.

Disse to satelittene ligger i forskjellige posisjoner. Dette gjør at du ikke kan bruke samme parabolantenne for begge satelittene. Det hjelper ikke med 2 hoder, da disse vil søke etter kanaler på samme satelitt. Skal du ha mulighet til å bruke både Canal Digital og Viasat må du nok også ha to paraboler. :ermm:

Lenke til kommentar

@bjarnetv

Slutt å komme med feil informasjon. Dette stemmer ikke i det hele tatt.

Selvfølgelig kan man ta inn både Thor 2/3 på 1W og Sirius på 5Ø med 2 hoder på samme tallerkenen (det finnes noen tallerkener fra CD tror jeg som pga formen ikke kan ta inn mer enn en posisjon.

Er usikker på om dette går uten å bruke en kabel til hver tuner, altså en kabel fra CD LNB til CD tuner og en annen kabel fra Viasat LNB til Viasat tuner.

Hvis det skal gå, tror jeg du må slå av CD tuneren for at signalet skal gå videre til Viasat tuneren.

Men har du satt opp Viasat tuneren med riktig innstilling med tanke på hvilken switchport Viasat LNB sitter på?

Men prøv som torbjornen sier å koble kabelen direkte til Viasat tuneren for å se om du får bilde da, så vet du at det ikke er noe annet galt i det minste. Da kan du jo også søke inn kanalene og se om det fungerer når du kobler tilbake.

Lenke til kommentar
...Dette gjør at du ikke kan bruke samme parabolantenne for begge satelittene. Det hjelper ikke med 2 hoder, da disse vil søke etter kanaler på samme satelitt. Skal du ha mulighet til å bruke både Canal Digital og Viasat må du nok også ha to paraboler. :ermm:

Som Stitch626 sier, dette er tull. Du blander kanskje dobbelthode og to hoder?

To separate hoder vil naturligvis peke til hver sin satelitt.

Det er også fullt mulig å ta inn 4 - 5 forskjellige satelitter på en enkelt parabolantenne. Ulempen er kun at signalstyrken blir lavere i forhold til å ha separat parabol med ett hode.

Lenke til kommentar
...Dette gjør at du ikke kan bruke samme parabolantenne for begge satelittene. Det hjelper ikke med 2 hoder, da disse vil søke etter kanaler på samme satelitt. Skal du ha mulighet til å bruke både Canal Digital og Viasat må du nok også ha to paraboler. :ermm:

Som Stitch626 sier, dette er tull. Du blander kanskje dobbelthode og to hoder?

To separate hoder vil naturligvis peke til hver sin satelitt.

Det er også fullt mulig å ta inn 4 - 5 forskjellige satelitter på en enkelt parabolantenne. Ulempen er kun at signalstyrken blir lavere i forhold til å ha separat parabol med ett hode.

Beklager feilen.

Jeg trodde bestemt at det var retningen på parabolen som var avgjørende for hvilken satelitt man fikk signaler fra, men tar tydeligvis feil. Beklager dette, og takker for rettelsen. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...