Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er klamydiatesten hos legen 100% sikker?

Gjest Jente21

Anbefalte innlegg

Gjest Jente21

Jeg lurte på om noen her vet noe om dette. Har fått påvist klamydia, men jeg testet meg rett før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste, og da var testen negativ. Tok den som urinprøve hos legen. Saken er nemlig den at kjæresten min mener at det umulig kan komme fra han, fordi han mener at når han var sammen med x-en sin så hadde de aldri hatt noen tidligere partnere, noen av dem. Kan det være at han har vært utro, evt x-en hans var utro, eller kan det være at den tidligere testen min slo ut feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle prøver kan svaret være falskt positivt som falskt negativ. Med andre ord kan det være du ved falsk negativ, som har bringet klamydia inn i forholdet. Hvor lang tid siden er det du testet deg forrige gang og har du hatt noen symptomer i mellomtiden? Hvis det har gått lang tid og du ikke har hatt symptomer er det sannsynlig ikke deg.

Å andre siden kan denne testen du har tatt nå være falsk positiv hvorfor han også bør teste seg. Er han positiv i prøven, er det mest sannsynlige og nærliggende å tro at det er han som er skurken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...