moonx Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vi er to jenter på 17 som trenger en del råd fra mennesker som har peiling. Vi har prøvd i lengre tid å komme i form, trene bra, spise bra og gå litt ned i vekt, etter som vi begge bor i ett annet land enn Norge akkurat nå i et år so internasjonale studenter.. Det er kjent at når man reiser til utlandet for en lengre periode legger man gjerne på seg et par kilo. Jeg er norsk, og den andre jenta er fra sør-amerika, om det har noe betydning. Hun har lagt på seg cirka 10kg og jeg har lagt på meg 6-8kg. Til vanlig trener jeg fotball tre ganger i uka pluss kamper, så jogger jeg litt innimellom. Venninna mi tar en joggetur i ny og nè. Maten er nok hovedproblemet. Siden alt er "Nytt og spennende" (og godt) så spiser vi MYE, for mye. Vi kan gå i mange dager uten å spise noe som helst søtsaker, men plutselig får vi en trang til å spise og spiser og spiser.. dårlig selvkontroll er det nok. Etter på føler jeg meg bare ekkel og svær. Noen gode råd for hva en kan gjøre/tenke når man plutselig får lyst på noe godt.. bor i en svær by, så alt er tilgjengelig 24/7, noe som også er en forandring siden begge av oss kommer fra små plasser der fast food ikke er tilgjengelig. Noe mer dere vil vite? vi setter pris på hjelp!! Lenke til kommentar
Portnoy Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vi er to jenter på 17 som trenger en del råd fra mennesker som har peiling.Vi har prøvd i lengre tid å komme i form, trene bra, spise bra og gå litt ned i vekt, etter som vi begge bor i ett annet land enn Norge akkurat nå i et år so internasjonale studenter.. Det er kjent at når man reiser til utlandet for en lengre periode legger man gjerne på seg et par kilo. Jeg er norsk, og den andre jenta er fra sør-amerika, om det har noe betydning. Hun har lagt på seg cirka 10kg og jeg har lagt på meg 6-8kg. Til vanlig trener jeg fotball tre ganger i uka pluss kamper, så jogger jeg litt innimellom. Venninna mi tar en joggetur i ny og nè. Maten er nok hovedproblemet. Siden alt er "Nytt og spennende" (og godt) så spiser vi MYE, for mye. Vi kan gå i mange dager uten å spise noe som helst søtsaker, men plutselig får vi en trang til å spise og spiser og spiser.. dårlig selvkontroll er det nok. Etter på føler jeg meg bare ekkel og svær. Noen gode råd for hva en kan gjøre/tenke når man plutselig får lyst på noe godt.. bor i en svær by, så alt er tilgjengelig 24/7, noe som også er en forandring siden begge av oss kommer fra små plasser der fast food ikke er tilgjengelig. Noe mer dere vil vite? vi setter pris på hjelp!! Et kjapt råd vil være å erstatte frukt med søtsaker. Kan love deg at du vil til slutt få trang på et eple eller en banen i stedenfor søtsaker. Men hvis alt er tilgjengelig ville jeg prøvd å laget 2-3 middager i uken som tilsvarer en god og sunn middag fra norge. f.eks. fiskemiddag, kjøttmiddag med poteter, gullrøtter osv. Trenger ikke være verre enn det. Og så lenge dere får lagt om litt etter litt vil det gå bra. Ikke sette seg store mål om at, "NÅ skal vi kutte ut alt av det usunne..." Ta heller "litt etter litt". Finnes sikkert en haug av gode råd på deres problem.. men lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå