Gå til innhold

Kunngjøring: Disse tv-leverandørene kan benyttes i Windows MediaCenter:

MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg har kontaktet flere av tv-leverandørene for å få svar på hvortid/om de vil levere mulighet til å se tv på MediaCenterpc. Jeg oppforderer dere alle til å sende lignende spørsmål, både slik at vi kan få ny info, men også slik at vi kan få litt trøkk på leverandørene til å levere tjenestene til pc-verden.

Get kabeltv

Hos Get kan man benytte analogt nett til 2012. På spørsmål om digitalt nett fikk jeg følgende svar:

Viser til mottatt e-post

Er du tilknyttet Get sitt kabelnett og ønsker digitale tv-signaler, må du benytte en leid digitaldekoder fra oss for å kunne få dette.

Bruk av tv-apparater med egen digitaldekoder/CA-Modul (CAM) eller MediaCenter støttes ikke i Gets kabelnett på det nåværende tidspunktet, og vi har dessverre ingen konkret informasjon om og evt. når dette vil bli støttet.

Med vennlig hilsen

C******

Saksbehandler

Get® support

Canal Digital kabeltv og parabol:

Hos Canal Digital kan man benytte ett CA-Modul (CAM) for å få inn kabel tv. -Bra jobbet Canal Digital! Man kan også benytte CAM direktet i mange nye tver, da slipper man den digital boksen mange har vært misfornøyd med.

Jeg mener det samme gjelder for Canal Digital på parabol-siden, at det fungerer fint om man kjøper en CAM (men selvsagt ikke direkte i tver).

RiksTV

RiksTV har gitt meg følgende svar:

Takk for din henvendelse

Det er dessverre ennå ikke klart når våre mottakere vil være kompatible med Windows Media Center.

Jeg kan ikke gi deg noe spesifikt tidspunkt for når dette vil være klart.

Ha en fin dag,

Med vennlig hilsen

I**** H*****

RiksTV AS

Kundeservice

Telefonnummer: 09595

www.rikstv.no

Slik jeg har forstått det ligger problemet med RiksTV på MediaCenter på Microsofts skuldre. Det er mulig at jeg tar feil, men slik jeg har forstått det så er det mangelen på MPEG4 kodec som gjør at det ikke fungerer i MediaCenter.

RiksTV skulle det ha fungert med en CAM på MidiaCenter. -Godt mulig at rikstv fungerer i annen programvare, fint om noen i såfall bekrefter dette. Det er bla mulig å se de åpne kanalene (NRK) på Cyberlink Power Cinema som koster like mye som Windows, men altså ikke i selve Media Center.

Det har stått i flere år på nettsiden til Rikstv at de jobber med saken, de kunne i det minste ha oppdatert siden sin. Igjen; dette er jeg ikke helt sikker på: På Windows7 mener jeg det er lagt inn MPEG4 codeker, slik at RikstTV pakken i prinsippet skulle fungert... -Noen som vil forsøke dette?

CA-Modul fungerer som kjent rett i mange nye tver.

Viasat

Ukjent. -Jeg har ikke fått info fra Viasat, men har ikke hørt om noen som har fått til å benytte viasat's pakke på Windows MediaCenter (eller andre mediacenter løsninger).

Fint om noen bekrefter/avkrefter utsagnene mine, slik at det kan bli litt enklere for folk å finne frem i denne uoversiktlige jungelen.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...