kenny28 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det mulig å bytte skin på lyses altibox ? Er det mulig å få flere kanaler på TV-guide ?Når en trykker på tv guide knappen så får en opp hva som går på tv akkurat nå og senere ut på kvelden, Problemer er at det kun vises for 5 kanaler. For å se de andre så må en scrolle nedover. Hadde vært fint å fått sett hva som går akkurat nå på tv for flere kanaler ? Vanskelig å forklare dette Håper dere forstod det Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har ikke Altibox, men tror dette kan besvares på generellt grunnlag. En dekoder er ingen PC. Dekodere er mere som en husholdningsartikkel, det er en lukket verden. Så ting som å 'bytte skin' eksisterer ikke der. Fabrikantene vil kun lage en versjon av software, og det er sjelden at det eksister alternativ software til en dekoder. Det er begrenset plass på skjermen, det er jo fysisk umulig å vise EPG for alle kanalene uten å scrolle. Det hadde vært kjekt om man kunne ha åpen software også for dekodere. Men for leverandøren ville det nok da bli svært vanskelig å drive support. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Har ikke Altibox, men tror dette kan besvares på generellt grunnlag. En dekoder er ingen PC. Dekodere er mere som en husholdningsartikkel, det er en lukket verden. Så ting som å 'bytte skin' eksisterer ikke der. Fabrikantene vil kun lage en versjon av software, og det er sjelden at det eksister alternativ software til en dekoder. Det er begrenset plass på skjermen, det er jo fysisk umulig å vise EPG for alle kanalene uten å scrolle. Det hadde vært kjekt om man kunne ha åpen software også for dekodere. Men for leverandøren ville det nok da bli svært vanskelig å drive support. Takk for svar, men er du ikke enig i at det hadde vært greit med flere program i epg'en ? Heller droppe den skjermen som viser tv-bildet ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det kan godt være. Jeg har hatt en del PVR dekodere til parabol, av forskjellig merke. Det er alltid noe å utsette på software, og det er som regel bortimot umulig å komme i kontakt med de som lager software. Det siste halvåret har dreid seg om Vantage, et tysk firma. De har et forum hvor slike ting diskuteres, men alt foregår på tysk. Klarte å komme gjennom på mail et par ganger, og en gang fikk jeg beskjed om at en detalj som irriterte meg skulle bli fikset. Men fiksen viste seg å være ubrukelig, og siden svarte de ikke. Året før var det Topfield, et koreansk firma. Fant noen alvorlige bugs, men de svarer aldri. Dette er blant toppmerkene på dekodere. De er stort sett svært bra, men de blir aldri perfekte. Når det gjelder bunnmerker som Sagem (ref Canal Digital) tror jeg situasjonen er mye verre. Så min erfaring tilsier at det er liten sjanse for å nå fram med slike ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå