Gå til innhold

masse nybegynner spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper dere ikke blir irriterte over disse nybegynner spørsmålene...

Mamma skal kjøpe ny tv og jeg tenkte jeg skulle prøve å forstå litt om hva man burde se etter. Selvom hun ikke er noen avasert bruker er det jo greit å kjøpe noe ordentlig.

Hun blir nok kun å se på tvprogrammer. - Av og til filmer. Er det da best med plasma? Hvodan blir det om man bruker pvr til å sette programmer på pause. Kan bilde brenne seg fast? burde man heller gå for lcd?

Hvordan er det om man ser på tvn fra flere vinkler av stua? Er det ikke sån at noen skjermer blir mørke om man ser på de fra sidene?

Hva er egentlig forskjellen på hd ready og full hd?

Hun tror at en 42 tommers blir for stort. Jeg tror 32 bli for lite. så det må nok bli noe mellom dette. Hvor mange cm er egentlig en 32 tommers skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for en 42". Alle skjermer virker store når man først får de, og så krymper de.

Ellers ville jeg gått for en plasma, no doubt. God bildekvalitet, god innsynsvinkel og man får masse bilde for pengene. Så lenge hun ikke lar det stå det samme bildet på skjermen i flere timer/dager overlever den nok helt fint. Hvis hun ikke har planer om å se på Blu-Ray eller noe sånt ville jeg kjøpt en HD Ready skjerm (720p). En viktig ting om du kjøper plasma er å sjekke at oppløsningen er 1366x768 (HD Ready/720p) eller 1920x1080 (Full HD/1080p) og ikke 1024x768.

En liste over HD Ready Plasmaskjermer på 40"

Forandre gjerne søket ved å bytte til LCD, full HD osv for å se hva prisene ligger på. Generelt kan det være en god ide å se på produktene med stjerner under og lese brukeranmeldelsene for å få en pekepinn på hva som er brukbart.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...