Gå til innhold

Restoration Shaman, trenger tips.

Anbefalte innlegg

Hei, nylig har jeg og mitt guild rerollet horde siden vi rett og slett er drit lei av alliance. Guilden gikk ikke noe særlig bra pga dårlig etterspørsel med hardcore raiding guilds på den serveren vi var på.

Jeg har spilt tank både Tankadin og Prot warrior for the siste 4-5 årene og har nå bestemt meg for å gå shaman. Shaman har alltid vært en klasse jeg kunne tenke meg å prøve men har sjeldent hatt tiden til å levle, og da jeg hadde tid, var jeg for lat.

Noe av grunnlaget til mitt valg av klasse/rolle var at jeg var drit lei av å dø. Healerne hadde den tendensen til å "ikke følge med på nye pull". Så for å være på den sikre siden tok jeg en healer.

Jeg har nylig dinget 80 med 9 days og 17 hours played og har planer om å starte farme gear. Har en någenlunde en god liste over items jeg skal skaffe meg reputation/heroic/normal dungoen, proffesion-wise.

Men jeg trenger råd om en GOD PVE spec for restration shamans.

Jeg vil også trenge tips hvordan jeg bør heale, hvilket spells som er aktuelle, hva slags addons jeg burde ha, hva som er min jobb og what not.

Også flott om jeg kunne fått vite hva slags stats jeg bør samle på og hvilket flask som gir best utbytte for en restoration shaman.

Takker for fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vldig mye bra som står i Mek sin guide hos Ensidia, det er det :)

ellers kan du stjele specen min (signatur)

Ellers er det å finne en healing addon du liker, selv bruker jeg HealBot, andre bruger grid med qlicue eller mouseover macros

ang healing, så hold Earth Shield oppe på tank hele tiden, gjerne ha riptide x3 eller 4(glyphed) oppe om du får det til, hvordan du healer avhenger mye av fighten, noen er Chain Heal enormt bra på, og på andre er LHW / Riptide bedre og sære fighter som Vezax Hard mode, der bruker jeg så godt som bare Earth shield og Riptide.

Har ikke spilt healer med noen annen class, men resto shaman er ikke så ensidig som man skulle tro, iallefall om du ikke følger guider slavisk, men spiller din egen stil

Lenke til kommentar
Kan jeg anbefale denne guiden, som jeg satt å leste på tidligere i dag, (Personen som har skrevet dette er en av guild-leaderne i guildet "Ensidia" Kjent for å ha "Kungen" som medlem)

Shaman Guide

Altså den guiden er ikke så bra siden han ikke snakker mye om raidhealing sånn som man burde bruke shaman:(

Men jeg skal ikke krangle med folk om dette siden meka er leet:)

Du burde satse på int,haste,sp,mp5(ikke spirit).

Int er bra pga. det gir deg mana og crit.

Haste er den ultimate ch stat

sp for å få større heals

mp5 - mana per 5 sec som er mye bedre enn spirit for shaman, mens priest og druid bruker spirit istedet.

Ellers så pleier jeg å ha es på MT, mens jeg raid healer med chainheal ellers bruker jeg endel riptide.

Jeg bruker også ch,es og riptide glyphs og som minor har jeg water walk, watershield og ankh glyph.

Det er veldig viktig å ha shields oppe hele tiden, både es på mt/ot og waterpå seg selv:)

Ellers bruker jeg den raiduien som er i Meka sin guide, siden jeg da kan sortere melee,tanks, healers og casters som gjør så chainhealsene mine gjør det litt lettere å få maxutbytte av den:)

Du kan også titte inn i shaman tråden på dette forumet som også er endel gode tips i:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...