Jule3 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg har lest endel om bordmanerer osv i det siste for å prøve å bli litt mer "dannet" Men dette her finner jeg veldig lite om.. Såvidt jeg forstår skal man holde skjeen i venstre hånd? Gaffel er i venstre, og kniv i høyre, det vet jeg ihvertfall. Og man skal aldri bytte hånd på dette, det er kun i USA hvor man spiser med gaffelen i høyre etter å ha skjært opp maten. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er ikke keivhendt og jeg bruker høyrehånda både til å skrive med, styre musa og runke med, men likevel har jeg alltid gaffelen og skjea i høyrehånde mens kniven er i venstre. Motsatt av alle andre. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Bruker å spise med gaffelen i venstre og kniven i høyre. Skjeia pleier jeg å holde i høyre. Lenke til kommentar
Jule3 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg er ikke ute etter å høre hva andre gjør.. Jeg vil vite hva som er korrekt. Det er veldig greit å vite slikt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 det er vel ikke noe korrekt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå