marimari Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei, Jeg står skikkelig fast og håper noen kan hjelpe meg. Jeg har funnet en enkel veiviser som skal sette dette opp - feks under Netcoms sider: https://netcom.no/kundeservice/abonnement-o...inger/asus.html Problemet er at modemet ikke detekteres når en kommer til skjermbildet der det skal vises. Listen er tom. Er det drivere som mangler e.l? Jeg er helt uerfaren med Linux, så aner ikke hvordan de evt skal installeres. Har kontaktet både Netcom og Asus men de er like blanke som meg på Linux. Noen som har vært borte i det tidligere, eller vet hva som er problemet? Jeg ser flere steder på nettet at folk får det til plug & play, så det må være noe med denne Linuxversjonen er jeg redd. Jeg kjøpte maskinen i oktober 08. Mvh Marianne Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 det er plugg'n play i ubuntu 8.10 -> , ivertfall. du skrev ikke hvordan linux distro du kjører. Lenke til kommentar
marimari Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Xandros er standard på Asus eee Linux (visstnok) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 jeg har ikke peil på hvordan man legger inn drivere i den distroen.. prøv å google det. uansett trur jeg letteste løsning er å bytte til en ny distro. fedora, mint, ubuntu, CrunchBang. kansje moblin støtter modemet out of the box? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå