Gå til innhold

BK: En dåhjort som spiser

Anbefalte innlegg

Jeg og familien var i Dyreparken i Kristiansand på søndag og da ble det naturlig nok knipset en del bilder av dyr. De fleste ble helt greie, men dette bildet syntes jeg ble veldig bra og skilte seg ut. Jeg er kun en hobbyfotograf og selvom jeg ble fornøyd, er det helt sikkert mye å sette fingeren på.

Tar gjerne i mot kritikk på dette bildet, slik at jeg vet hva jeg kan gjøre enda bedre neste gang. :)

Brukte Nikon D40 med 55-200mm og har ikke redigert bildet i det hele tatt. Kun JPEG rett ut fra kameraet.

Original utgave:

post-41752-1248251342_thumb.jpg

Redigert utgave etter tips fra dere:

post-41752-1248277913_thumb.jpg

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del er sucker for sterke farger, så jeg ville jeg kanskje fått litt mindre blasse farger (slik jeg opplever det) - og kanskje beskjært slik at dådyret tok mer av bildet. Slik det er nå så blir det 50/50 fordeling føler jeg, og du kunne kanskje tatt mer av toppen, og venstre side slik at dyret ble mer fremhevet.

Bare mine tanker :)

Lenke til kommentar

Først, la oss få en ting klart; Rammen, få den bort!

Når det gjelder bildet ellers, så synes jeg det er meget bra. Fint lys og teknisk kvalitet. Kanskje en smule tettere crop i toppen og til venstre.

En ting som dog irriterer, er den ufokuserte kurvete streken over hodet til dyret, hva er det der? Den ser for ufokusert ut til å være en kvist som ligger på bakken der. Jeg ville ha klonet den vekk.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Først, la oss få en ting klart; Rammen, få den bort!

Enig i at rammen bør bort. Ellers et veldig fint bilde :yes:

Fint fokus - synd med alle kvistene - tar bort litt opppmerksomhet. Spesielt kvisten rett over hodet på dyret som også Aak1 nevner - men den kan du enkelt fjerne. Liker fargene også. Du kan jo prøve å croppe litt slik de andre foreslår - tror gjerne det kan bli litt bedre når hjorten trekkes litt ut mot høyre.

Veldig bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...