Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny stasjonsvogn, ca 65.000

Anbefalte innlegg

Driver å titter på en stasjonsvogn av litt nyere dato til nevnte pristak.

Etter noen runder virker det som stasjonsvogn er et pluss, og helst så ny og lav km som mulig, og så får Morroa bli spart til neste bil ;)

Her er noen aktuelle kandidater:

2001 Mercedes C180 Estate med 152.000 KM på tellern 65.000,-http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

cerbkpqyy8c59ioch72x.jpg

e8a0hev289iq1i2bvv8h.jpg

gkug9r5ak92vqiokh52b.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

2002 VW Golf 1.6 Stasjonsvogn Highline, 190.000 KM 70.000

2mrcawsn5ehvcn075y5f.jpg

jy86i0nsxpbx6zrkw9u8.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Må byttes litt smågreier på golfen vissnok...

Det som slår meg er vel at Mercedesen i utgangspunktet vel er en betydelig "dyrere" bil hvis noe sånt kan sies...

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Mulig det er bare meg, men jeg syns absolutt ikke den Mercedesen ser noe særlig bra ut innvendig. Blått interiør drar ned prisen som bare juling.

Forsåvidt enig, men i denne prisklassen betyr det mer å få en bil som er godt holdt og så problemfri som mulig, enn at interiøret skal ha "riktig" farge. Når man kjøper ny bil er det noe helt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Synes nok at en Golf med 190' km er mindre fristende enn en MB med 150'. Dette er svært forskjellige biler både i størrelse, konstruksjon og design, og de fleste liker den ene foran den andre. Finn ut hva DU liker, og let etter mer sammenlignbare alternativer.

Lenke til kommentar

C-klassen er en forholdsvis driftsikker bil, når du i tillegg har motor m111 som har vært i M-B siden 1993 så er det et godt valg, det har vært svært lite tull med disse bilene, og er du litt nevenyttig selv så klarer du fint å reparere en del ting selv.

Men som med alle biler så er det greit å sjekke at tidligere eiere har fulgt opp service og vedlikehold.

Lenke til kommentar
jepp men den ligger lavt i pris og da..

Selvsagt, det sier seg selv når den ser sånn ut. Kan nok få prutet den enda mer.

Spør du MEG, vil jeg si at det er bedre å betale litt mer for noe man blir fornøyd med og kanskje har en viss mulighet til å selge ved en senere anledning. Kontra å kjøpe noe som ser ut som en dass inni (som denne gjør med den fargen). Men alle er vel ikke like bilinteresserte og skal du bare frakte ræva di har det sikkert ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke noen av bilene fremstår som spesielt gode kjøp. Mercedesen er i teorien en 16 år gammel bil og en potensiell rustfelle. Og 70 000 kroner for Golf som har gått 190 000 kilometer syns jeg er galskap.

Nå skal jeg ikke hevde at dette er en strøken bil, hvor man aldri vil behøve å gjøre noe mer enn fylle bensin. Men hvis du tar en titt på Renault Laguna ll, vil du ofte finne biler med lav kilometerstand. Relativt høyt utstyrsnivå, og kollisjonssikkerhet som ikke står tilbake for de nyeste bilene på markedet i dag. Spør du meg er det en undervurdert kandidat i billigklassen.

Lenke til kommentar

undervurdert..kanskje...

Men er SYKT mange feil på Lagunaer statistisk..

Og det at en modell har gått og surret lenge betyr som regel at de fleste barnesykdommer er luka ut...

Siste års modeller av et karosseri er som regel det beste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...