b-real Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Spillet skal komme ut til neste år: Vivendi Universal Games, Inc. (VU Games) announced today that it has entered into a production agreement with Turbine Entertainment Software Corp. to develop "Middle-Earth Online," a massively multiplayer (MMP) game to launch in 2004. The game will be developed as part of VU Games' long-term agreement with Tolkien Enterprises to create interactive entertainment based on J.R.R. Tolkien's epic novel "The Lord of the Rings." The 3D role-playing game (RPG) will immerse players in the Middle-earth world where they will choose their identities from a cast of archetypal Tolkien characters, form kinships, build race-specific dwellings, explore the landscape, craft unique items and weapons, and perform myriad other activities to bring the world-renowned fantasy realm to life [*]Offesielle Site: Link [*]Screenshoots:Link Funnet på tournament.com Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Middle-earth online! Ah! Bare tanken på å vandre i hulene til the misty mountains, ri ned til the battle of the Hornburg me han erkenbrand, stå utenfor the black gates me han gandalf idet "Mouth of Sauron" kommer ut, ri langs pellennor engene mens hundretusener av Easterlings, Dunlendings, Rohirrim og Gondorians bare kjemper vilt, får meg til å glemme at Galaxies og World of Warcraft finnes... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Mest sannsynlig kommer ingen til å kunne faktisk spille hovedpersonene i Lord of the Rings. Tenk så teit det ville blitt med 40 gandalfer med forskjellige skills, eller 5000 Frodo'er som mimer etter bøkene når de snakker. Akkurat som i Galaxies, man kan ikke velge å være stormtrooper, siden disse faktisk bare står i ro i formasjon mestparten av tida og tar imot ordre fra høyere hold, ikke springer rundt på eventyr.. Ut fra designperspektiv burde man ikke engang kunne møte hovedpersonene i bøkene, med mindre de står fast på en plass (ala anarchy online) og blir turistattraksjon ellerno. Online-rollespill kan ikke følge en story siden nye folk starter helt på nytt hele tida, eller hur? I tilfellet å få stå side om side med Gandalf, det vil jo alle gjøre, så da måtte de vel stå å campe i kø foran hula Og de tusenvis av rohirrimene og gondorianerne som skal slåss, tror du ikke de er mere interessert i å level'e opp karakteren sin på en eller anna random mission istedet for å bli slakta i PvP-fighting? Kanskje campe i 45 minutter foran en boss så de får den spesielle itemen bossen dropper. MMORPG er over-rated. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg kommer nok til å være en dverg eller en alv, tviler på at man kan være "Wizards" og slikt, med tanke på at det bare var tre i middle-earth (gandalf, sarumann og radagast) de to andre dro jo med en gang de kom. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Åhh! Jeg gleder meg sånn! Jeg tvilte litt på dette spillet, noe jeg gjør noe enda, men Turbine er flinke, så jeg tror det går bra. Uansett, kan knapt vente på å spille dette spillet. Tenk å leve i den verdenen man ser i bøker, filmer og på bilder!? Ja, spesielt utrolig håper jeg det blir ved at det blir mulighet for å spille en ikke-voldelig karakter, om de utfører det riktig. Tenk å være Hobbit-garter, eller Hobbit-øl-brygger, da? Ja, dette blir som å leve i Midgard. Kan knapt vente. De er heldigvis på E3, så jeg skal holde meg oppdatert. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Mest sannsynlig kommer ingen til å kunne faktisk spille hovedpersonene i Lord of the Rings. Tenk så teit det ville blitt med 40 gandalfer med forskjellige skills, eller 5000 Frodo'er som mimer etter bøkene når de snakker. Akkurat som i Galaxies, man kan ikke velge å være stormtrooper, siden disse faktisk bare står i ro i formasjon mestparten av tida og tar imot ordre fra høyere hold, ikke springer rundt på eventyr..Ut fra designperspektiv burde man ikke engang kunne møte hovedpersonene i bøkene, med mindre de står fast på en plass (ala anarchy online) og blir turistattraksjon ellerno. Online-rollespill kan ikke følge en story siden nye folk starter helt på nytt hele tida, eller hur? I tilfellet å få stå side om side med Gandalf, det vil jo alle gjøre, så da måtte de vel stå å campe i kø foran hula Og de tusenvis av rohirrimene og gondorianerne som skal slåss, tror du ikke de er mere interessert i å level'e opp karakteren sin på en eller anna random mission istedet for å bli slakta i PvP-fighting? Kanskje campe i 45 minutter foran en boss så de får den spesielle itemen bossen dropper. MMORPG er over-rated. O' vantro hedning! Neida, men du tar aldri saa lite feil. MMORPGer frem til i dag er uten tvil ensformige, og gir deg ikke den samme folelsen som i singleplayer-spill. Dette vil forandre seg, og det aller forste vil vaere Mythica, som blir vist her paa E3 i aar. Gjett hvem som skal vaere der. De skal eliminere camping ved aa ha dynamiske spawnpoints. Spillere vil kunne spille singleplayer-aktige eventyr ved at grupper kan gaa inn i egne sma verdener og utfoere eventyrene sammen. Det blir som et singleplayer rollespill, med alle overraskelsene og interessante figurene. Naar det gjelder kjente LOTR-figurer i dette spillet, er det klart de ikke kan vaere der i form av tradisjonelle NPC-er. Men de kan bli en god del av disse skriptede eventyrene som spillere kan delta sammen i. Det kan bli interessant, men maa gjores veldig noye. Spennende. Gamer.no skal naturligvis sjekke dette opp. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Dokker vet i begynnelsen av To Tårn (filmen) så sveve kameraet over det fjellet, så ser man litt eksplosjoner fra Gandalf sin kamp med Balrogen, tenk om man kan gå å traske der i enga, så plutselig ser man dem eksplosjonan i fjelle, så tenke man "Yea, gandalf driv å kose sæ nu" Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Trur dere man kan verra Uruk-Hai? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Trur dere man kan verra Uruk-Hai? Nei, man kan bare spille "de snille" rasene; Men (Human), Elf, Dwarf og Hobbit. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Lurer på hvordan underklasser det kommer til å bli, f.eks. Human Rohirrim eller Human Gondorian... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Med den generelle MMORPG'ers evne til rollespilling vil de isåfall være ingen forskjell mellom disse to. Begge er humans, begge er fighters, og begge springer rundt i skogen eller en random dungeon sammen med en alv eller to for å level'e opp. Så springer de tilbake til byen og kjøper nye spells/sverd/klær/kopp kaffe, og rett ut i skauen igjen. For ikke å snakke om brystfagre alvedamer som heter Cherryblossom, bortsett fra blant venner og familie, der de er kjent som Nils. En dverg som har cybersex med en alv er jo et interessant scenario Anarchy Online skulle egentlig være et heavy rollespill med god story og alt mulig, men det er ikke en kjeft som bryr seg virker det som. Folk er bare interessert i å tjene penger og level'e. Og campe ved bosser for å få unike items de kan selge i forumet for 10 mill creds. Tror Middle Earth ramler i samme fella hvis ikke konseptet er veldig innovativt denne gangen... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Med den generelle MMORPG'ers evne til rollespilling vil de isåfall være ingen forskjell mellom disse to. Begge er humans, begge er fighters, og begge springer rundt i skogen eller en random dungeon sammen med en alv eller to for å level'e opp. Så springer de tilbake til byen og kjøper nye spells/sverd/klær/kopp kaffe, og rett ut i skauen igjen.For ikke å snakke om brystfagre alvedamer som heter Cherryblossom, bortsett fra blant venner og familie, der de er kjent som Nils. En dverg som har cybersex med en alv er jo et interessant scenario Anarchy Online skulle egentlig være et heavy rollespill med god story og alt mulig, men det er ikke en kjeft som bryr seg virker det som. Folk er bare interessert i å tjene penger og level'e. Og campe ved bosser for å få unike items de kan selge i forumet for 10 mill creds. Tror Middle Earth ramler i samme fella hvis ikke konseptet er veldig innovativt denne gangen... Rohirrim klassene bør ha bedre ride ferdigheter, og ha mere fighting spirit enn Gondorian-folkan (som hele tia tenke: "Mordor e over oss. Vi kommer til å bli slakta) mens Men of Gondor kanskje har bedre ferdigheter når det kommer til sverdkunst og lojalitet... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Anarchy Online skulle egentlig være et heavy rollespill med god story og alt mulig, men det er ikke en kjeft som bryr seg virker det som. Folk er bare interessert i å tjene penger og level'e. Og campe ved bosser for å få unike items de kan selge i forumet for 10 mill creds. Tror Middle Earth ramler i samme fella hvis ikke konseptet er veldig innovativt denne gangen... Akkurat det jeg også opplevde. Når jeg møtte på folk var de lite høflige. Jeg spilte lite AO, grunnet poenget ditt. Å sammeligne miljøet i AO og EQ - som jeg spiller i dag, er nesten umulig. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Middel-Earth Online kommer til å bli så heftig fett! Men vil handlingen i spillet foregå i samme tid som LOTR-bøkene? Eller i en egen tidsalder som ikke er nevt i bøkene? Håper på det første. Tenk det at du er på tur i Moria, så ser du plutselig 9 data-styrte figurer som oss alle kjenner. Brorskapet. :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Gamer.no kommer med en sniktitt i dag eller i morgen. Følg med. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Middel-Earth Online kommer til å bli så heftig fett! Men vil handlingen i spillet foregå i samme tid som LOTR-bøkene? Eller i en egen tidsalder som ikke er nevt i bøkene? Håper på det første. Tenk det at du er på tur i Moria, så ser du plutselig 9 data-styrte figurer som oss alle kjenner. Brorskapet. :wink: Har lest masse om det nå, og etter hva jeg har hørt diverse steder, så vil du spille spillet ca. på tiden i Ringenes Brorskap. Har hørt at du kan møte Brorskapet på deres ferd, kanskje se dem krige i Moria, osv. Det er da NPC, selvfølgelig. De eneste områdene de har laget noe av er vel "The Shire" og Moria, som er blitt vist på E3... Å, som jeg gleder meg. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Eller i en egen tidsalder som ikke er nevt i bøkene? hadde de funnet opp en ny tidsalder, kunne de like gjerne pisset på graven til han Tolkien med det samme, det hadde vært så utrolig frekt gjort... Skulle ønske spillet var basert på Nirnaeth Arnoediad tiden fra The Silmarillion, mye heftigere kriger der enn i Ringenes herre boka... Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Eller i en egen tidsalder som ikke er nevt i bøkene? hadde de funnet opp en ny tidsalder, kunne de like gjerne pisset på graven til han Tolkien med det samme, det hadde vært så utrolig frekt gjort... Det skal jo starte en tv-serie som tar for seg noen "ikke-Tolkien" figurer i Middel-Earth. Det er en fornærmelse! Eller i en egen tidsalder som ikke er nevt i bøkene? Skulle ønske spillet var basert på Nirnaeth Arnoediad tiden fra The Silmarillion, mye heftigere kriger der enn i Ringenes herre boka... Ja, jeg skjønner. Men for å være ærlig, ville jeg heller hatt handling fra LOTR. Dessuten vil selskapet bak tjene mye mer på det. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Etter va jeg har hørt skal handlinga foregå før Ringenes Herre, og i "silmarillion tider". Mainly because, de da har muligheten til å sette opp flere kriger, og hendelser, noe de ikke kan under Ringenes Herre tidsrommet, for da er alt "fastsatt" fra før, fordi den tiden er dokumentert i de 7 bøkene (hobitten regnet med). De får altså mer frihet hvis spillets handling foregår lenger bak i tiden... Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Det skal jo starte en tv-serie som tar for seg noen "ikke-Tolkien" figurer i Middel-Earth. Det er en fornærmelse! sykt slapt det da... Hvor har de skaffet rettighetene til noe slikt! Blir forbanna! Og Agres nevnte noe om 7 bøker? Jeg ser på Ringenes Herre som ën bok... Hvor mange bøker basert på Middle-Earth fins det egentlig: Lord of the Rings There and Back Again The Silmarillion Unfinished Tales The History of Middle-earth bind I-III Noen flere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå