Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lage HTPC kabinett selv

Anbefalte innlegg

Er så lei av at det ikke finnes et perfekt HTPC kabinett noen vei, og så kom jeg over denne siden, og tenkte som så at det jeg ikke kan få kjøpt får jeg lage sjæl :)

Her er noen eksempler på det han har laget:

001.jpg055.jpgServer.JPG

her er det bare å ta av seg hatten mener jeg, det er jo drittsexy, og jeg har lyst til å lage noe lignende selv. Det jeg ønsker å lage er HTPC da med støtte for full HD, DVB-S2, SSD disk og kanskje også en diskre BluRay leser (Hvis jeg finner en pen måte å skjule den på), og ha dette på et mini.ITX kort. Egentlig håper jeg at det snart kommer ut noen flere fra nVidia og AMD på den fronten.

Jeg er litt tom for idéer på hva jeg kan bruke som kabinett, og har vurdert fra Clas Ohlsson, men tror ikke den er så godt egnet, og er ikke så pen heller.

382523_X_2007-06-29_074807_313.jpg

Jeg fant også en Art Deco Humider her, men det er ikke oppgitt noen pris, og jeg ser for meg at det kan bli styggdyrt. Egentlig så liker jeg ikke glasslokket heller, vil ikke ha synlig hardware.

Men det må ikke være en slik boks, liker også den Elvis mikrofonen, er skikkelig stilig, men hvis jeg skal inn med BR-drev så kan den fort bli stor. Noen andre som har noen idéer og tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bli kult dette! :D

Kan jo dra på et loppemarked? Der finner man alltid mye rart kanskje også noe som kan bli til et kabinett.

Håer du finner noe og begynner å lage en, vil gjerne se åssen den blir! :)

EDIT: googla nettopp loppemarked of fant denne siden www.loppemarked.info skal vist ha oversikt over loppemarkeder over hele Norge :)

Endret av Perril
Lenke til kommentar

Ja det er jo en mulighet, men jeg vil helst ha noe nytt som er laget i retrostil, så den er helt strøken og ikke har riper og hakker her og der.

Er mulig at jeg lager noe helt selv, på samme måte som den Elvis-mikrofonen....

EDIT: Fant den ene her til 229 Aussie dollar, vet ikke hvor mye det er, men det er fullt overkommelig hvis den er mindre eller likt us dollar. Så kommer porto da, hmm... Må tenke litt og vurdere mulighetene...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Ja det er jo en mulighet, men jeg vil helst ha noe nytt som er laget i retrostil, så den er helt strøken og ikke har riper og hakker her og der.

Er mulig at jeg lager noe helt selv, på samme måte som den Elvis-mikrofonen....

EDIT: Fant den ene her til 229 Aussie dollar, vet ikke hvor mye det er, men det er fullt overkommelig hvis den er mindre eller likt us dollar. Så kommer porto da, hmm... Må tenke litt og vurdere mulighetene...

Fikk litt lyst til lage en selv jeg nå :)

btw: 229AUD = 1178,13 NOK ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...