molland Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Heisann Jeg har installert ubuntu lts 8.04 og bruker det som server os. Jeg merket i dag att jeg ikke har æ ø å når jeg lager en enkel tekst i index.html fila. Det er sikkert piece of cake å ordne det, men jeg finner det ikke ut Så tips på hvordan nå norske tegn i ubuntu (index fila) hadde vært fint Frode Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har du husket på: <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1" /> </head> ? Da skal det vises korrekt. Lenke til kommentar
molland Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hei Jeg fant det ut, var å velge rett format i index.html når jeg redigerte den, helt nederst er det valg, utf-8 eller vestlig iso xxxxx (husket ikke nr der) jeg valgte da vestlig iso Frode Endret 22. juli 2009 av molland Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Skulle stemme bra det, det du gjorde da setter charset for siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå