TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei, Har et lite problem her. Har en kunde som ønsker å ha tre stk arkivfiler/pst filer tilgjenglig fra remoteoffice. de skal da vere tilgjenglig på hans remote skrivebord. problemet er at hver gang han logger ut/inn i ”remote skrivebord” så ”glemmer” Outlook på terminalserveren innstillingene. Hvordan får man satt dette permanent for en bruker? Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 eller det som skjer er at de forsvinner fra outlook!.. noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Han lagrer sikkert disse på c: Da vil filene bli slettet/han vil ikke få tilgang. Har han et personlig område for lagring av filer. Eller en annen disk han kan lagre disse på. Det er standard fra outlook å arkivere filene på c:, flere hos oss også som har gjort det. Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Han lagrer sikkert disse på c: Da vil filene bli slettet/han vil ikke få tilgang. Har han et personlig område for lagring av filer. Eller en annen disk han kan lagre disse på. Det er standard fra outlook å arkivere filene på c:, flere hos oss også som har gjort det. Han har pst filene liggende på hjemmeområdet sitt på serveren og, så de er jo alltid tilgjengelige. skjønner ikke helt hva du mener, men har du en løsning på dette? hovr skal jeg lagre filene og eventuelt hva skal jeg gjøre i outlook for å få den til å finne filene hver gang han logger seg på? Takker for svar Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 vi bruker forresten powerfuse, om dette kan ha noe å si? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når vi arkiverer til .pst filer, så lagres disse på brukerens personlige område. Så legges også arkivmappen opp i Outlook. Når den er lagt til og arkivert vil den ikke forsvinne, selv om du starter Outlook på ny. Arkiv mappen skal ligge i outlook helt til den fjernes amnuelt, så hvorfor den bare forsvinner forstår jeg ikke helt. Selv om .pst filen slettes, så skal ikke selve mappen forsvinne, men bare innholdet. Jeg regner med hver enkelt bruker logger seg på med hvert sitt brukernavn, via Citrix kanskje? Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Når vi arkiverer til .pst filer, så lagres disse på brukerens personlige område. Så legges også arkivmappen opp i Outlook. Når den er lagt til og arkivert vil den ikke forsvinne, selv om du starter Outlook på ny. Arkiv mappen skal ligge i outlook helt til den fjernes amnuelt, så hvorfor den bare forsvinner forstår jeg ikke helt. Selv om .pst filen slettes, så skal ikke selve mappen forsvinne, men bare innholdet. Jeg regner med hver enkelt bruker logger seg på med hvert sitt brukernavn, via Citrix kanskje? OK, ja de har hver sin bruker og bruker 2x application når de logger seg på. Deretter starter remote desktop og fyrer opp powerfuse som er systemet alle brukere blir registrert i. Alle komponenter og alt utstyr blir styrt via REM Powerfuse. Når du sier at du legger opp arkivmappen i outlook, så åpner du den bare? den skal jo teknisk sett ligge der, og jeg irriterer meg grønn av dette problemet! har aldri vert noe problem med andre brukere. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, etter at du har valgt dato etc for arkivering, så legges mappen i Outllook. Denne skal ikke bli fjernet når Outlook startes på nytt. Forsvinne signatur og andre personlige innstillinger? For da kan det hende at ikke personlige innstillinger blir lagret ved lukking. Forstår heller ikke hvorfor dette problemet oppstår for deg, høres litt merkelig ut at det bare skal gjelde arkivering. Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, etter at du har valgt dato etc for arkivering, så legges mappen i Outllook. Denne skal ikke bli fjernet når Outlook startes på nytt. Forsvinne signatur og andre personlige innstillinger? For da kan det hende at ikke personlige innstillinger blir lagret ved lukking. Forstår heller ikke hvorfor dette problemet oppstår for deg, høres litt merkelig ut at det bare skal gjelde arkivering. Ok, skal teste litt. Men nei, signatur og alle andre personlige innstillinger er akkurat som de skal. takk for hjelpen så langt. Skal teste litt, så kommer jeg tilbake. Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Det som skjer her: jeg går inn i outlook, klikker på fil>åpne>datafil for outlook. Da legger jeg til en pst fil. Etter jeg har avslutta oulook, for å så starte opp igjen så er de datafilene borte. Hvorfor det? har det noe med at maskina står i et terminalservermiljø? i så tilfelle, hva må jeg gjøre for at denne filen skal vere aktiv hele tiden? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Er selve pst-filene borte, eller er det arkivmappene i Outlook? Vi logger også på terminalservere, men jeg har aldri opplevd det du beskriver her. Så lenge ikke pst-filene blir utilgjengelige eller slettes, skal Outlook huske disse. Lenke til kommentar
TheMoen Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Er selve pst-filene borte, eller er det arkivmappene i Outlook? Vi logger også på terminalservere, men jeg har aldri opplevd det du beskriver her. Så lenge ikke pst-filene blir utilgjengelige eller slettes, skal Outlook huske disse. Når du åpner en pstfil/datafil så legger den seg som en arkivmappe. Og her er det bare arkivmappene som fjerner seg ifra outlook. PSTfila blir fortsatt liggende på disken, den skjer det ikke noe med. Men det er bare de filene jeg legger inn som forsvinner. Postboks og alt som er gjort fra før ligger der. Om jeg endrer en visning eller noe i outlook, så blir det gjeldende uansett om jeg restarter:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå