Gå til innhold

Artifacts - er skjermkort blåst?

andnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en vel 2 år gammel Toshiba laptop med Geforce Go 7600 skjermkort (tragisk kombinasjon som aldri har fungert som det skulle)

Etter 2 år med frustrasjon over horribel ytelse/overoppheting, så fant jeg en "fix" på toshiba sine hjemmesider for dette (problem med denne og lignende modeller med dårlig ytelse/stillestående vifte etc). Det var en biosflash + ny display driver.

Det fungerte bra i 2 uker, helt til for et par dager siden det dukket opp artifacts i et spill. Jeg restarted maskinen umiddelbart, og den gikk rett inn i blåskjerm.

Nå får jeg ikke opp verken Vista eller XP (dualboot) mens driver er installert (artifats vises i 5-10 sekunder, før skjermen blir helt svart)

Men jeg kan fortsatt bruke pc`n i safemode og med avinstallert display-driver (hva jeg har nå). Det er jo ikke akkurat en løsning, ettersom det tar bl.a tar 3 minutt å scrolle gjennom vg.no

Er det noe håp for skjermkortet, eller er det ødelagt for godt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før i tiden var det mulig å deaktivere enkelte pipelines om de var defekt. Dette var stort sett eneste løsningen. Ytelsen går selvfølgelig noe ned. Det er en lang prosess med testing og feiling før man endelig finner korrekt pipeline som er defekt.

Defekt pipeline = artifacts

Er ikke sikker på om det er mulig. Men verd ett forsøk.

Last ned Riva Tuner og hold tungen rett i munnen når du gjør dette.

Rivatuner kan hentes fra http://guru3d.com/

Endret av Cubicle Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...