michael691 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Kor mange gongar vil tuttebsr gå på do iløpet av dag 4? Har verkeleg guten klypt seg kort eller er det berre noko han seier?! Og når vil det bli tomt for sovepiller?! Følg med på den spanande fortsetjinga av serien som forhåpentlegvis kjem 24. juli! I LOL'ed! Epic win Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Personlig mener jeg at det å gå gjennom førstegangstjenesten gir livet ditt en kunnskap som enhver mann har godt av å ha med seg, på flere nivåer. Jeg mener også at dem som kun ser førstegangstjenesten som ufrivillig arbeid og lekekrig i skogen er for umodne og mangler dybden til å klassifiseres som menn. Du kan fint være mann uten førstegangstjenesten og det er lov å syte litt over hvor urettferdig det er, men en voksen og moden person vil innrømme at førstegangstjenesten medfører personlig vekst. Alt medfører personlig vekst, den trenger ikke å være av den gode eller god i forhold til vekst du kan få gjennom andre midler. Dette var vel ponget som ble gjort. Men du kan jo peke ut noen av de viktige tingene du lærer i militæret som du ikke kan få enklere fra andre plasser. Det som er sikkert å vist er at du trenger ikke store evnene for å greie å tjenestegjøre i militæret. De lærer deg først og fremst opp til å adlyde, en marginal moralsk vekst vil jeg påstå. Styrke og skyting som selvfølgelig er veldig produktive egenskaper blir siste hovedpunkt på lista. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Mange med et smått egoistisk synspunkt på militærtjenesten her. Du er ikke i militæret for å utvikle deg som person, men for å gjøre landet ditt en tjeneste gjennom å bli tjenestedyktig... Skjønner jo selvsagt at noen føler året er bortkasta, men jeg reagerte bare på vinklinga her. Respekterer at mange velger å droppe det. Men nok off topic nå. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Har vi ikke en bloggfunksjon for slike ytringer som dette? Hele verden er din blogg når du er selvsentrert nok. Lenke til kommentar
medlem-109053 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) HADE! Endret 14. august 2009 av tuttebsr Lenke til kommentar
Angua Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Har vi ikke en bloggfunksjon for slike ytringer som dette? Hele verden er din blogg når du er selvsentrert nok. very true Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Til trådstarter Er du veldig heldig gjør han som meg og finner ut hvor gøy forsvaret er og verven seg som grendaer i 3 år til etter førstegangs tjenesten Berre vent, han kommer sikkert til og hinte frempå om det etterhvert Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Djiz. Man skulle tro han nettopp reiste til Afghanistan. Det siste han trenger å høre er sutring og grining over tlf etter en lang dag der han blir kommandert rundt. Lenke til kommentar
DudeUlf Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Djiz. Man skulle tro han nettopp reiste til Afghanistan. Det siste han trenger å høre er sutring og grining over tlf etter en lang dag der han blir kommandert rundt. Enig. Dere er begge unge og har hele fremtiden på dere om der så måte ønske. Og den tiden han bringer i militæret har han bare godt av og det blir nok noe han kommer til å se tilbake på som en positiv ting i fremtiden! Og det ville vært en skam hvis du skulle ta det bort i fra han. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du kan trøste deg med at han er der for å bli en skikkelig mann! Har du selv vært i militæret? Har aldri vært så ekstremt barnslig som jeg var da jeg var/er inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå