Gå til innhold

Vender tilbake til CoD...


Anbefalte innlegg

Etter en lang pause fra Call of Duty, holder jeg på å installere det atter en gang. Har spilt WoW altfor lenge (har sluttet, ja), og spiller Battlefield 2 for tiden. Men begynner å bli litt trøtt av det, så jeg tenkte jeg skulle teste Call of Duty 4: Modern Warfare igjen mens jeg venter på Modern Warfare 2. Er vel snart ett år siden jeg prøvde det sist... så jeg er vel rimelig rusten, såvidt jeg husker er det helt anderledes enn BF2; en del vanskeligere. Anyway, lurte på om jeg kunne få noen tips fra CoD-gudene. Hvilke unlocks/perks skal jeg ta? Taktikker? Bør vel skyte i bursts osv? Hvilke servere bør jeg spille på? Fins det "infantry only"-servere som i Battlefield 2, der det da i CoD ikke er mulig å kalle inn air strikes og helikoptere? Norske servere kanskje?

 

Takker på forhånd. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv deg frem sier bare jeg. Om jeg har sagt mine favoritter, er det en stor mulighet for at du ikke liker det osv. Likte også burst veldig godt, men i det siste har jeg funnet frem helauto våpen og trives stort med det.

 

Om de serverene du spør om, må finne noen annen å spørre, siden jeg spiller på xbox, ikke på pc :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei MaCh.

 

Det finnes server hvor du ikke kan kalle inn Airstrike eller heli. Men har ingen i hode dessverre (eller på papir anyway). Så du må nok lete selv.

 

Må først vite om du spiller HC eller non HC. Kan ikke si hvilke perks som er must hvis jeg ikke vet hva du spiller. Og hva slags game type spiller du? Sabo, S&D, HQ etc etc?.

 

 

Selv så spiller jeg bare HC. Som regel de fleste game type. Men ikke FFA.

 

Perks - Dead Silence og UAV jammer er de perksa jeg synes er BEST. Ingen andre kan måle seg med dem. Kanskje Iron Loungs men det funker bare på sniper.

Liker også 3x Frag Nades, 3x Special Nades, C4, Bomb Squad og RPG. Kommer ann på game type. Men 3x Frag Nades er det jeg synes er best.

 

Bare å poste hvis du har noen flere spørsmål eller vil diskutere de forksjellige perks osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, beklager for sent svar!

 

Jeg har spilt en del siden jeg startet denne tråden, og syns ikke lenger det er en ulempe med airstrikes og helikoptre; jeg har vel blitt litt bedre kan man si. I stedenfor 10 death streaks får jeg gjerne 10 kill streaks...

Jeg spiller da kun på non HC servere, og TD eller HQ er mine foretrukkne spillmoduser.

 

Jeg er en litt mer defensiv spiller, holder meg gjerne i det samme området og plukker en intetanende kar her og der. Jeg pleier å bruke Clay eller Bandolier, Stopping Power & Steady Aim, etter jeg fant ut at de aller fleste misliker sterkt bruken av Martyrdom. (noe jeg egentlig skjønner, selv om mitt hat for granatkastere er sterkere)

 

Akkurat nå er jeg rank 42, og gleder meg noe vilt til Deagle og M14. Og som du sa, Dead Silence. Sjef.

 

Kanskje det er fordi jeg av og til spiller på såkalte "noob"-servere, og fordi jeg unlocker litt bedre våpen & perks her og der, som G36C, P90'en og den berømte Deagle, men jeg syns at det bare blir lettere og lettere å spille online. Øvelse gjør mester!

 

Jeg har et spørsmål angående lyddemper på våpen. Si at jeg bruker en M4A1. (brukte dette så og si hele tiden fra jeg fikk det til jeg unlocket G36C'en) Jeg har hørt at (noen?) våpen blir "svakere" hvis man setter på en suppressor. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Ja våpnene blir svakere når du setter på lyddemper. Spiller aldri non-HC, så vet ikke hvor stor forskjell det er snakk om. Men på HC er det eneste jeg kan tenke meg er hvis du skyter gjennome et hinder (vegg etc).

Da kan det hende at du må skyte noe flere skutt for å få drept han som er bak.

 

Men det kommer jo også ann på tykkelsen på hinderet.

 

Alle våpnene blir svakere når du setter på lyddemper. Noen litt andre litt mer.

 

 

Hvis du ikke vil bli sett på en plagsom noob, så unngå perks som:

 

Martyrdom

Last Stand

RPG

juggernaut (mange er sikkert uenig med den. Menmen)

Lenke til kommentar

Vel er ikke noe spesielt fan av m14. Synes den rett og slett er dårlig i forhold til f.eks g3 (ja g3 er OP).

 

Synes den har alt for kraftig pushback (pushback er hvor mye sikte hopper oppover når du skyter). Noe som gjør den dårligere enn g3. Pluss at selve sikte er dårlig (hvis du bruker silencer eller gl).

 

Eneste attachment som jeg synes funker er red dot. Silencer kan funke, så lenge jeg satser på close combat. Jo lengere unna jo dårligere synes jeg sikte blir.

 

Spørs litt til din spille stil. Tror nok du vil bli mest fornøyd med red dot. Synes ACOG beveger seg litt for mye til å brukes på et sånt våpen. Men nå er jo det smak og behag. Bare prøv deg fram. Men red dot er det jeg har hatt mest suksess med.

Lenke til kommentar

Spill Groundwar med et automap våpen og med masseflash.

 

Du vil etter 4-5 dager være ganske "1337" viss du bruker dette taktisk.

Gå så over til Sniper hvis du er mer den rolige typen.

 

Automatvåpen er for oss som liker masse amunisjon og at det er i helspenn hele tiden.

 

Om du er mer taktikkeren og rolig så går for en sniperrifle.

 

Samma hva du er og gjør er det å holde se i bevegelse, men innen for ikke alt for store områder, og samtidig prøve å holde seg gjemt: nøkkelen til suksee.

 

Begynn med et automatvåpen og prøv deg fram: D

 

Du bør gjøre litt research i barracksen , silencer reduserer range.

Hør på gutta som har skrevet, det sier det meste om hvordan klare seg greit.

 

m14 rifla er øvesak !;o man må føle seg frem

 

Personlig tar jeg en pause til Modern Warfare 2 er på plass !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spill på servere som ikke tilatter granatkastere. Og sniper er ikke noe feigt. Du må ha mer "skills" med sniper for å kunne måle deg med andre våpen (med unntak av shotgun). Det er selvfølgelig hvis du skal være til nytte for laget ditt. Folk som setter seg ned og camper i en hel kamp kan ikke kalles en dyktig sniper.

 

Nå vet jeg ikke om du spiller soft core eller HC. Men ser for meg at sniper kan ha større fordel i SC enn HC. Så da kan jeg kanskje skjønne det (spiller aldri SC selv)

Lenke til kommentar

JEg kan fortelle deg at viss du bruker Noob tube ( GL ) RPD eller aldre våpen i den gruppen der, er du en noob i mine øyne. Martyrdom er bare irriterende, men også utrolig gøy på HQ-shipment.

 

Sniper er ikke noob :p Er sniper selv hele tiden og jeg bruker acog scope og stedy aim og bare løper rundt og no scoper folk. Sitter som regel aldri stille. De som Sitter stille i et hjørne, dør og vender tilbake er bare tragiske : (

 

Noen vill kanskje klage litt på det inlegget her men, whatever ^^

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt CoD4, men da jeg spilte spilte jeg bare på visse servere der jeg toppet scorelistene ganske lett. Det handler om strategi. Ganske enkelt - vær usynlig. Uav jammer og silencer er alfa og omega. Bruk kniven så ofte du kan og. Mp5 helst som våpen, submachine-guns er best. Som pistol liker jeg best den kjappe M5'en overfor noe annet.

Endret av magicalmysteryollie
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...