dan83 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 et par seascapes; all kritkk er velkommen!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Flotte bilder, hvor lang lukkertid brukte du? Hvis du hadde funnet en mellomting mellom hoisontlinja i begge bildene, tror jeg det hadde blitt perfekt utifra "2/3-regelen". (Altså regelen om å ha 1/3 himmel og 2/3 vann). Synes båten ødelagte bildet litt, hadde den vært større hadde det kanskje hatt positiv effekt på bildet, men når den "dominerer" så lite tror jeg det hadde vært bedre uten. Endret 22. juli 2009 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Flotte bilder, hvor lang lukkertid brukte du? Hvis du hadde funnet en mellomting mellom hoisontlinja i begge bildene, tror jeg det hadde blitt perfekt utifra "2/3-regelen". (Altså regelen om å ha 1/3 himmel og 2/3 vann). Synes båten ødelagte bildet litt, hadde den vært større hadde det kanskje hatt positiv effekt på bildet, men når den "dominerer" så lite tror jeg det hadde vært bedre uten. Tror ikke 2/3 regelen hadde gjort bildene noe særlig anndeledes, i mange situasjoner så funker det like bra at himmelen bare dekker 1/4 del av bilde,men det er nå min mening=) På bilde nr 1, så måtte det derimot bli litt ekstra himmel for å vise de rosa skyene Edit; tror det ble brukt ca 4 sekunders lukkertid på begge bildene!! Når det gjelder båten, så kan jeg være litt enig, men jeg syntes alikevel at den gir litt mer liv i bilde!? Endret 22. juli 2009 av dan83 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 har enda en versjon her uten båten, det eneste jeg trenger å gjøre er å rette opp horisonten litt=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå