Gå til innhold

Hjelp med å åpen port!

Anbefalte innlegg

Hei! Vell jeg trenger hjelp til å åpne en port, porten er 3131, kan jo være hva som helst men vertfall før så har jeg fått den åpen men den har lukket seg og får den ikke opp :S har vært på www.portforward.com og var ikke til store hjelpen. Har en Dlink dir 635 som ruter og modem en speedtouch510i.

så noen som kunne hjelpe meg ? Takker får all hjelpen :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du logger inn på DIR-635, hvilken WAN-ipadresse ser du da?

Begynner den på 10.x eller 192.x er det et routermodem som sperrer porter. Begynner den med et annet tall, så er det et modem.

Hvis den fungerer som et routermodem så kan det lønne seg å sette modem i bridge og så logge på med DIR-635. Du må da normalt legge inn PPPoE, brukernavn og passord. Telenor bruker brukernavn@online.no i pålogging.

Hvis du opplever at du åpner porten og den blir stengt senere, så kan det ganske enkelt skyldes at din ipadresse på LAN er endret. I DIR-635 kan du låse ipadressen mot nettverkskortet på din PC i routeren. Dermed får du en fast adresse hver gang du logger deg på PC. Dette finner du i menyen i DIR-635: Setup, Network settings og legg så til PC på DHCP reservation list med f.eks 192.168.0.2.

Lenke til kommentar

Da er det "blokkering" både i Speedtouch 510i og i DIR-635.

Skal du åpne porter i begge så må du først åpne i 510i mot ipadressen som er på internettporten til DIR-635 (10.0.0.x) og deretter i DIR-635 mot ipadressen til PC (192.168.0.x)

Det beste er om du setter 510i bridge. Da slipper du dobbel forwarding.

http://www2.online.no/kundeservice/veiledn...510-bridge.html

Lenke til kommentar

noe nytt jeg fant ut nå, jeg skal åpne en port til noe som heter byond, men får det jo ikke til MEN, jeg får fint til å åpne porten til utorrent da, men jeg får ikke til å bruke samme porten på byond da, siden det går jo ikke an å bruke begge portene samtidlig og når jeg avslutte utorrent så blir jo porten stengt. vertfall på speedtouch så bruker jeg ipen 10.0.0.2 vertfall. skal nå være rett alt sammen da =/ men skal sjekke derre bridge greiene ^^ takk btw :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...