dan83 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Kanskje ikke det mest spennende motivet ved første glans og det kan kanskje virke litt rotete, men jeg likte fargene og lyset som dette bilde gir; ser ut som at polariserings filteret gjør sin jobb!! Føler selv at bilde har et litt "maleri" preg over seg!? Kun økt litt kontraster, vibrance, fargemetning og justert litt på hvitbalansen=) Legger ut to versjoner Edit; tror muligens det blir bedre hvis jeg fjerner litt av blå fargen i vannet!? Endret 21. juli 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er et fint motiv som fortjener en bedre komposisjon. Du har valgt en passende lukkertid som kler vannet godt, men jeg skulle gjerne sett mer av vannstrømningene til venstre som er beskåret delvis bort. En annen komposisjon kunne fått med mer av mosen på steinene som ville gitt mer liv tror jeg. Dessuten; Bildet er tatt i overskyet vær, og derfor kommer ikke polfilteret helt til sin rett. PS: Ikke fjern blåfergen i vannet. Det er det som skaper den maleriske effekten som du selv har beskrevet. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Det er et fint motiv som fortjener en bedre komposisjon. Du har valgt en passende lukkertid som kler vannet godt, men jeg skulle gjerne sett mer av vannstrømningene til venstre som er beskåret delvis bort. En annen komposisjon kunne fått med mer av mosen på steinene som ville gitt mer liv tror jeg. Dessuten; Bildet er tatt i overskyet vær, og derfor kommer ikke polfilteret helt til sin rett. PS: Ikke fjern blåfergen i vannet. Det er det som skaper den maleriske effekten som du selv har beskrevet. Filteret kommer til sin rett i overskyet vær, det gjør at fargene blir bedre (fjerner refleksjoner fra blader osv, noe som øker kvaliteten på fargene) Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Det er et fint motiv som fortjener en bedre komposisjon. Du har valgt en passende lukkertid som kler vannet godt, men jeg skulle gjerne sett mer av vannstrømningene til venstre som er beskåret delvis bort. En annen komposisjon kunne fått med mer av mosen på steinene som ville gitt mer liv tror jeg. Dessuten; Bildet er tatt i overskyet vær, og derfor kommer ikke polfilteret helt til sin rett. PS: Ikke fjern blåfergen i vannet. Det er det som skaper den maleriske effekten som du selv har beskrevet. Filteret kommer til sin rett i overskyet vær, det gjør at fargene blir bedre (fjerner refleksjoner fra blader osv, noe som øker kvaliteten på fargene) Selvsagt funker det i overskyet vær, men jeg mente at effekten blir større i solskinn, (særlig når sola står 90 grader i forhold til motivet/kameraet, (altså fra siden)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå