Gjest Guest_Trall_* Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Man må huske på at Homofili klassifiseres som en Seksuell Perversjon i likhet med feks Pedofili og Nekrofili. Selv om man finner disse tingene igjen hos andre dyr gjør det ikke det hele noe mere fornuftig. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hva slags bakgrunn har du for å si det, Trall? Kan du gi meg en "kilde" på at Homofili regnes som sekuell perversjon? Det der er rein bullshit, og det er som oftest det eneste homofobe har å komme opp med når de argumenterer mot homofili. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg lurer også litt på hvor Trall har dette fra. Altså, jeg vet at homofili er forbudt i en rekke land, men det er ingen automatikk i at de som lager de mest diskriminerende lovene alltid har rett i sitt menneskesyn. Snarer tvert imot, kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trall_* Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Dette har jeg da fra Gyldendals Store Legeverk som definerer Perversistet slik: I videre forstand alle avvik fra "vanlig" driftsutfoldelse, som oftest i seksuell atferd. Blotting, fetisjisme, masochisme, nymfomani, pedofili og nekrofili. Definitorisk er også homofili en perversitet. Mao om man først godkjenner Homofili bør man også godkjenne Pedofili. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Dette har jeg da fra Gyldendals Store Legeverk som definerer Perversistet slik: I videre forstand alle avvik fra "vanlig" driftsutfoldelse, som oftest i seksuell atferd. Blotting, fetisjisme, masochisme, nymfomani, pedofili og nekrofili. Definitorisk er også homofili en perversitet. Mao om man først godkjenner Homofili bør man også godkjenne Pedofili. Da må man først bli enige om hva "vanlig driftsutfoldelse" er. Jeg vil kalle frivillig sex mellom to voksne, likeverdige mennesker en temmelig akseptabel og vanlig driftsutfoldelse. Endret 8. juli 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trall_* Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel siden boken er skrevet av flere medisinske eksperter med doktorgrader innenfor medisin vil jeg nok tro deres definisjon veier tyngre enn din egen. Forøvrig det som kjennetegner alle Seksuelle Perversjoner er at disse forholdene ikke kan føre genene videre og dermed blir meningsløst. (Sett fra et logisk ståsted) Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hva? Jeg har vondt for å tro at eksperter med doktorgrad har noen større faglig tyngde i denne saken enn meg :b Men ok, nå velger jeg å ikke sjekke fakta noe videre, og bare ta det du sier for god fisk, Trall. Og det er greit for meg om homofili er klassifisert som en perversitet. Det gjør det ikke mindre naturlig eller mer problematisk for meg uansett. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel siden boken er skrevet av flere medisinske eksperter med doktorgrader innenfor medisin vil jeg nok tro deres definisjon veier tyngre enn din egen. Forøvrig det som kjennetegner alle Seksuelle Perversjoner er at disse forholdene ikke kan føre genene videre og dermed blir meningsløst. (Sett fra et logisk ståsted) Pedofili vil jo kunne føre gener videre? De fleste jenter får mensen innen de er 14 år. Dessuten, det der leksikonet ditt må være ganske gammelt. Går du langt nok tilbake vil jo alt unntatt misjonærstillingen være regnet som perverst! Herregud, folk må da få lov til å holde på med det de vil så lenge de ikke skader noen eller seg selv. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel siden boken er skrevet av flere medisinske eksperter med doktorgrader innenfor medisin vil jeg nok tro deres definisjon veier tyngre enn din egen. Forøvrig det som kjennetegner alle Seksuelle Perversjoner er at disse forholdene ikke kan føre genene videre og dermed blir meningsløst. (Sett fra et logisk ståsted) Vel, medisinsk sett så er det sex for sex'ens skyld som er en perversitet, dvs alle som har har hetrofil sex med prevansjon OGSÅ er perverse. Dessuten tror jeg seksualitet hører mere til den Psykologiske delen av medisin. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Dette har jeg da fra Gyldendals Store Legeverk som definerer Perversistet slik: I videre forstand alle avvik fra "vanlig" driftsutfoldelse, som oftest i seksuell atferd. Blotting, fetisjisme, masochisme, nymfomani, pedofili og nekrofili. Definitorisk er også homofili en perversitet. Mao om man først godkjenner Homofili bør man også godkjenne Pedofili. Det at du tolker det slik, gjør det ikke korrekt. Lenke til kommentar
Mirina Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg har ingen problemer med homofili overhodet. Hva voksne mennesker gjør på soverommet er meg totalt uvedkommende, så lenge det er frivillig fra begge parters side. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel siden boken er skrevet av flere medisinske eksperter med doktorgrader innenfor medisin vil jeg nok tro deres definisjon veier tyngre enn din egen. Forøvrig det som kjennetegner alle Seksuelle Perversjoner er at disse forholdene ikke kan føre genene videre og dermed blir meningsløst. (Sett fra et logisk ståsted) Pedofili vil jo kunne føre gener videre? De fleste jenter får mensen innen de er 14 år. Dessuten, det der leksikonet ditt må være ganske gammelt. Går du langt nok tilbake vil jo alt unntatt misjonærstillingen være regnet som perverst! Herregud, folk må da få lov til å holde på med det de vil så lenge de ikke skader noen eller seg selv. Pedofili er når man går på personer som ikke er kjønnsmodne. Det du beskriver er Hebefili. Mennesker i puberteten, men fortsatt under den seksuelle lavalderen. Forøvrig ser jeg ikke grunnen til at homofili skal sidestilles med pedefili, bare fordi det blir stemplet som en "perversitet". Pedofili er skadelig. Fysisk. Psykisk, ovenfor offerene. Slik er det ikke med homofili. Det er frivelig. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Vel siden boken er skrevet av flere medisinske eksperter med doktorgrader innenfor medisin vil jeg nok tro deres definisjon veier tyngre enn din egen. Forøvrig det som kjennetegner alle Seksuelle Perversjoner er at disse forholdene ikke kan føre genene videre og dermed blir meningsløst. (Sett fra et logisk ståsted) Pedofili vil jo kunne føre gener videre? De fleste jenter får mensen innen de er 14 år. Dessuten, det der leksikonet ditt må være ganske gammelt. Går du langt nok tilbake vil jo alt unntatt misjonærstillingen være regnet som perverst! Herregud, folk må da få lov til å holde på med det de vil så lenge de ikke skader noen eller seg selv. Pedofili er når man går på personer som ikke er kjønnsmodne. Det du beskriver er Hebefili. Mennesker i puberteten, men fortsatt under den seksuelle lavalderen. Forøvrig ser jeg ikke grunnen til at homofili skal sidestilles med pedefili, bare fordi det blir stemplet som en "perversitet". Pedofili er skadelig. Fysisk. Psykisk, ovenfor offerene. Slik er det ikke med homofili. Det er frivelig. Da begår den Pedofile isåfall et seksuelt overgrep noe som er ulovlig og skal følgelig straffes. Homofile har heller ingen rett til å begå seksuelle overgrep. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Man er ikke pedofil fordi man tiltrekkes av 14-åringer. En pedofil er en person som tiltrekkes av barn som ikke enda har kommet i puberteten. De fleste 14-åringer i hvertfall i gang med sin pubertet. <a href="http://no.wikipedia.org/wiki/Pedofili" target="_blank" rel="nofollow">http://no.wikipedia.org/wiki/Pedofili</a> Man må huske på at Homofili klassifiseres som en Seksuell Perversjon i likhet med feks Pedofili og Nekrofili. Selv om man finner disse tingene igjen hos andre dyr gjør det ikke det hele noe mere fornuftig. Kilde? Seksuelt samkvem mellom to samtykkende personer i voksen alder eller samme aldersgruppe er ikke det samme som at en voksen person forgriper seg på et barn. Logikken din er helt ute på vidda. Endret 8. juli 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror at folk ikke liker homofile er fordi de ikke kjenner noen som er homo. Samme som med innvandrere. En beste mor som hater innvandrere og klager på at de ødelegger landet vårt. Kjenner hun en invandrer? NEI! Kjenner 2 samboere som er homser... De er kjempehyggelige! :!: Men jeg liker ikke å tenke på hva de driver med der inne på soverommet! NO OFFENCE! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg synes homofili er ekkelt, men jeg har ikke noe logisk grunnlag for å mene det. Dette kommer av samme grunn som at jeg er tiltrukket av jenter. Tiltrekkelsen jeg føler seksuellt til andre personer er kun rettet mot motsatt kjønn derfor blir det "feil" for meg å se to gutter som kliner. Men jeg har ingen verdens ting i mot det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg er bifil, og har såklart ikke noe mot det. Foretrekker gutter da, så jeg er nok mer homofil enn bifil, men jenter er okay de også Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg tenker ikke over det engang. Er samme faen for meg hva folk gjør så lenge det er lovlig og frivillig fra begge sider. Men jo færre jenter som er lesbiske jo bedre er jo det for oss hetrofile gutter Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 .. og mindre bra for oss homofile gutter.. Men sånn egentlig. Selv så er jeg homofil. Jeg klarer ikke å finne det det minste unaturlig. Jeg er bare glad i en person av samme kjønn, i stedet for en av det motsatte. Forskjellen er faktisk ikke så stor som mange vil ha det til. Homofile driver ikke spesielt mye mer med overgrep enn det heterofile gjør. Og uansett. Det er straffbart uansett legning. Jeg skjønner heller ikke hva det er folk har i mot stereotypene. Det finnes nok av heterofile som har et veldig stort indirekte behov for å presisere at de er "straighte" også. Det skal også nevnes at homofili bare er en fellesbenevnelse for en legning. Og på ingen måte sier noe om menneskene som faller "under" denne gruppen på noen måte, annet enn at en liker personer av det samme kjønn. Og at folk klager over at homser kliner offentlig, vel, det samme gjelder vel straigte par. Såppas langt er det lov å tenke, før man klager over hva "andre" gjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Apropo stereotyper, jeg syns faktisk det er verre med mannfolk som på død og liv må være så maskuline som overhodet mulig, enn litt småfemi homogutter Jeg kjenner en fyr som ikke lar guttungen sin gråte, fordi det er pysete og jentete. Sånt gjør meg arg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg