C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ohai! Jeg er på utkikk etter en praktisk måte å frakte diverse lysutstyr til og fra locations på, og har kommet fram til at "hard cases" er det som passer best (hva kaller man dem på norsk? "Harde kasser"?), siden de gir god beskyttelse, og det skumopplegget inni gir gode muligheter for organisering av utstyret - det har jeg erfart at er ekstremt viktig når det gjelder sånt som dette! Utstyret jeg skal frakte er i utgangspunktet SB-800, SB-25, diverse kabler, masse gaffateip, paraplyer og fargefiltre. (Stativene får nok få en egen bag.) Med tanke på fremtidige utvidelser vil jeg ha plass til minst to blitser til, radiotriggere, og gjerne et par batteripakker (på dim med Quantum Battery 1+). Kassa skal brukes for å drasse utstyret til location, hvor jeg normalt slenger det fra meg og plukker opp ting etter behov. Kamerabaggen fungerer som "mellomlager" for småting som går av og på blitsene underveis. En sterk kandidat ser ut til å være Vanguard VGP-13. Den er passe stor, og jeg får til og med plass til paraplyene oppi der (de er 15" sammenfoldet). Det eneste som gjør at jeg ikke er helt sikker på denne er at den er så mistenkelig billig. Det må da være noe galt med den? Hvordan kan den gå for $50 hvis den ikke suger? Fotorelaterte ting er jo alltid groteskt dyre, så hvorfor er denne et unntak? Om noen kan bekrefte at denne faktisk er god og solid, og allikevel kan være så behagelig rimelig, blir det nok en sånn jeg skaffer. Om den derimot har en eller annen fatal feil som forklarer hvorfor den ikke koster en astronomisk sum, er jeg veldig åpen for andre forslag som oppfyller overnevnte kriterier. Utseendet til kassa spiller ingen rolle, dette er for høyst ujålete bruk (bruker Crumpler for jåle-formål), så lenge den oppfyller minimale kriterier for å se en anelse profesjonell ut holder det. -Koffein Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Den virkelige budsjettløsningen er å bruke bruskasser du forer med skumgummi.. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Clas Ohlson har jo noe. Feks: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=57372158 (Denne vurderer jeg til samme formål som du) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53281161 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, det er sant. Falt meg ikke inn å se hos CO, men de boksene der ser jo faktisk veldig passende ut. Takk for tipset! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Den første der vurderer jeg også nå Damn you OlavF. Den tomme bankkontoen min hater deg Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Den første der vurderer jeg også nå Damn you OlavF. Den tomme bankkontoen min hater deg Haha, den tomme bankkontoen min hater meg den og. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Pelican Cases (obs, flere sider) Ser CO har en kopi av disse. Pelican er garantert vanntette, du kan kjøre over de med bil etc. Søk etter pelican cases på internett så finner du masse info om de. Jeg har en 1410 som er litt for liten for meg nå, har vokst ut av den. Anbefales på det sterkeste. Endret 22. juli 2009 av Grimnar Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Den første der vurderer jeg også nå Damn you OlavF. Den tomme bankkontoen min hater deg Haha, den tomme bankkontoen min hater meg den og. Min snart halvfulle/tomme konto elsker dere azzzzzzz Endret 22. juli 2009 av Inc Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Det er virkelig imponerende hva de Pelicanene tråler. jeg må nok skaffe en for transport av kameraer og datautstyr. Men CO-greiene for et par-tre hundrelapper får holde for blitstingene, som ikke skal skytes på, brennes, senkes, e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå