Gå til innhold

Vil kjøpe nytt skjermkort, er ikke oppdatert på de nyeste kortene.

Bloodax

Anbefalte innlegg

Jada, da var det på tide å oppdatere fra mine 2x8800GT med Thermalright GPU kjølere på hver av dem. De bråker og tar endel plass. I tillegg blir de litt varme og tilfredstilling ikke de kravene jeg stiller til ytelse is spill som Age of Conan, Crysis, Far Cry og diverse spill som krever ytelse.

Nå er jeg ikke så oppdatert som jeg var før på nye skjermkort, men kan navnene og noen spesifikkasjoner.

Trenger bare noen meninger om nytt/-e skjermkort.

Skal jeg satse på ATI HD4890 kortene eller Nvidias GTX kortene?

Specs om min pc står i sigen.

Håper på gode svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men tror dessverre at mitt 780i sli ikke støtter crossfire. Ser på HD4890 og HD4870 x2. Disse ligger på fine priser.

Men har likt Nvidia kort i en god stund, syntes GTX 295 virker som et godt kjøp. Nå er jeg godt kjent med overklokking, ettersom min cpu er på syock 3,16 og kjører nå på 4,35. Mens 8800GTene liker ikke å bli overklokka.

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Nja, skal inn i militsen i september. Gjør ikke noe å vente, men skal man ha den tanken så må man vente heile tiden. Siden markedet hele tiden blir oppdatert med nye hardware :p...

Ble litt interessert i XFX GTX 295

Og hva er dette RV800 og GT300, er ikke like oppdatert etter mye eksamen og russe feiring :thumbs:

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Jeg syns selv 295 er litt penger ut av vinduet. Du benytter en 24" skjerm og 4890, 285gtx eller 4870x2 vil holde i lange baner. Siden du skal inn i millitæret snart så er det dumt å bruke masse penger på noe du ikke får brukt noe særlig de neste 12mnd..

Men 295 så kan du oppleve at cpu blir flaskehals i nyere spill(spill som støtter quad cpu), men sjansen er liten for dette intill videre.

Hva slags psu har du?

Lenke til kommentar
Jeg syns selv 295 er litt penger ut av vinduet. Du benytter en 24" skjerm og 4890, 285gtx eller 4870x2 vil holde i lange baner. Siden du skal inn i millitæret snart så er det dumt å bruke masse penger på noe du ikke får brukt noe særlig de neste 12mnd..

Men 295 så kan du oppleve at cpu blir flaskehals i nyere spill(spill som støtter quad cpu), men sjansen er liten for dette intill videre.

Hva slags psu har du?

Joda, det vil nok ta en stund før jeg merker denne flaskehalsen. Cpuen funker fett med overklokking, jeg har Antec P190, så det er 1200W, en på 550 og 650. Så strømmen er ikke noe problem :thumbup:

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...