Ferendaz Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei! Jeg har prøvd å få tak i et program der jeg kan se temperaturen i CPUen. Etter litt googling fant jeg CPUID hw monitor. Jeg fikk opp alt annet enn CPU :/ Noen forslag til andre programmer? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvorfor ikke bruke programmet som følger med/hører til hovedkortet? Både Asus, Gigabyte, Msi, osv. tilbyr jo det. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis du har Core 2 eller bedre, prøv RealTemp: http://www.techpowerup.com/realtemp/ Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 med Speedfan kan du se hva tempratur det meste i pcen har og den hjeper med å holde pcen kjølig. prøv det! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Du har CoreTemp, RealTemp, SpeedFan, Everest Home som alle er gratis programmer og viser CPU temp. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Takker så meget for svar! Prøver speedfan først jeg ;d Til Bludd, aner ikke hva jeg har =D Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Har mekka speedfan! Neste spm er da, noen som har en pekepinn på hvilke temperaturer jeg burde følge med på og hva de bør ligge på? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvilke temperaturer som er anbefalt kommer an på hvilken prosessor du har. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Spørs hva du skal gjøre da. Skal du overklokke? Hvis ikke, så trenger du ikke å bry deg om tempraturene Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Selv så bruker jeg SIW til å overvåke emp Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Jo, alltids greit å sjekke temps selv om en ikke skal klokke. Er tempsa veldig høye uten klokk kan det tyde på dårlig kjøling = mer unødvendig viftestøy Endret 23. juli 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Joda, tenkte bare på om han bare er en vanlig pc bruker, som bruker vifta som følger med osv. Men det kan være lurt å sjekke tempen etter bygging av pcen jo. Men det er ikke vits å overvåke den over lengre tid hvis man er en vanlig bruker. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 En kompis sa at overoppheting av prosessor kunne være årsaken til at maskinen fryser en gang i mellom. Alt er standard av vifter ol. Jeg har en Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz (2 CPUs) Har heller ikke rørt noe i PCen siden jeg kjøpte den, bortsett fra å tørke støv. Kjøpte den for 3 år siden~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå