djevelsdottir Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg opplevde følgende i juli: Først mottok jeg en lønnslipp hvor det stod at utbetalingsdatoen av lønnen var 15/7. Da jeg ikke fikk utbetalingen etterlyste jeg den fra arbeidsgiver. Jeg fikk da beskjed om at jeg ikke fikk denne lønna fordi de ikke hadde penger, og at jeg måtte vente til august. Dette svaret fikk jeg på tekstmelding. Jeg har selvfølgelig tatt vare på denne. Det dreier seg om noen tusen kroner. Det er kanskje ikke så mye, men det spolertemine ferieplaner. Det vil si at jeg ikke fikk gjennomført reise jeg hadde planlagt å finansiere med denne lønninga. Arbeidsgiveren min er en stor landsomfattende organisasjon, og ikke, som man kunne tro, et lite firma i det private næringsliv. Jeg er dessverre ikke organisert. Takknemllig for svar. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Svenni, det er alltid god skikk å oppgi kilden man siterer fra. Her er det sitert fra Arbeidstilsynets faktaside om manglende utbetaling av lønn og feriepenger. Du har rett, og jeg kan ikke annet enn å beklage. Jeg endrer dermed min post, og bruker heller linken du oppga. Endret 22. juli 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Svenni, det er alltid god skikk å oppgi kilden man siterer fra. Her er det sitert fra Arbeidstilsynets faktaside om manglende utbetaling av lønn og feriepenger. Endret 22. juli 2009 av PT Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 du kan sende et påkrav til arbeidsgiveren din. hvordan denne skal formuleres kan du lese i denne posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå