Synt4xx Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg vet at det er et innlegg med samme tittel rett under dette Jeg skal oppgradere pc'en min med ny prossesor og nytt skjemkort og må derfor vite om jeg trenger ny strømforsyning i tilleg. Dette blir oppsettet mitt etter oppgraderingen: Intel Core 2 quad 2.83 Ghz MSI GeForce GTX 275 896MB MSI P7N SLI Socket 775 Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL4 2 andre RAM brikker på 512MB hver Hard disk på 186GB Strømforsyningen jeg har nå er på 230 V, jeg vet ikke hvordan jeg skal finne ut mer om den, så hvis dere kunne vise meg hvordan jeg for mer informasjon om den hadde det vært greit. Takk på fårhånd har også denne infoen fra SIW som sier noe om strømforsyningen, ver bare ikke hvordan jeg skal lese det: Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Alle er vell 230V, det er antall Watt som er mer informativ. Mer info finner du vanligvis på en lapp klistret på siden eller toppen av strømforsyningen. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Vet du hvor mye jeg kommer til å trenge? Bilde fra Siw er fra oppsettet jeg har nå, Det blir nesten det samme som det jeg skrev tidligere bare med annen prossesor og skjermkort. Prossesoren jeg har nå er en intel pentium 3.06 Ghz. Skjermortet er Radeon X1900 Series Tror ikke det var noe klister btw, vet du noe annen måte å finne ut hvor god den er? Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 nvm, så det nå, det står at jeg har 300w . fatter ikke hvordan pc'en min klarer å hålde seg igang en gang nå, hvordan går det an å ha så dårlig strøm forsyning?? Noen forslag til bedre strøm forsyning? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Ville nå ikke satsa med 300W på det oppsettet. Avhengig av hvor mye du har å bruke, kan man vel liste opp noen i forskjellige prisklasser... Corsair TX650 Solid og stille (brukt den selv). Lange kabler. Chieftec 650W Helt ok og modulær. Corsair HX750 Toppsolid iflg. tester gjort på nettet. Modulær. MIST 800W Kom bra ut i testen gjort her på HW.no. Modulær. 750-800W er mer enn hva du behøver nå, men siden du har SLI-hovedkort så kanskje du kunne finne på å legge til et GTX275 i tillegg i framtiden, hehe. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 takk for tips , har tenkt litt på den her Chieftec strømforsyningen og, virker veldig bra med tanke på prisen fordi jeg ikke har allverdens med penger. Var også greit at det fulgte med 4 kabler til skjermkortet mitt nå som jeg skal ha nytt. Stod også at det ikke laget masse lyd i komentarene, dette er noe jeg setter pris på. Er dette en bra strømforsyning eller er det bare noe jeg tror? . trenger litt tips og slikt. vil det være mulig for meg å bruke to skjemkort senere med denne forsyningen? Noen som vet dimensjonene til Sapphire sitt HD 4890 "toxic Edition" skjermkort? Link finner det ikke noen plass jeg Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Helt grei PSU den der, skal fungere glatt med 2 stk. HD4890 også. Usikker på dimensjonene på Toxic-kortet. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Har prøvd å finne dimensjonene leeeenge nå finner dem ikke noe sted, vet du om noen som kanskje vet dette? må vite det før jeg bestiller så jeg er sikker på at den passer inn i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå