Gå til innhold

kan en passiv sub gjøres om til en aktiv sub?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan virke misvisende. En sub må uansett ha en forsterker så det er mest korrekt å fremdeles kalle det en passiv sub. Med aktive subber så mener man som regel subber med forsterkeren, filtre og kabler innebygd slik at man kun kopler på signal og strøm.

Lenke til kommentar

men jeg har også ståen den gammel sub med forsterker av ukjent merke i stua, det er en aktiv sub fra 90 tallet tror jeg, ( ser dog ut som den er rundt 100 år :p )

men jeg er garantert sikker på at det er en aktiv sub, men forsterkeren er ikke innebygd.

prøver å overbevise et par venner om at det faktisk er en aktiv sub, ingen som tror meg :p

jeg hadde den på reperasjon i fjor og da sa han reperatøren : oi slike aktive suber er det ikke mange igjen av

og så har jeg en sub i bilen som er passiv, lurte på om det var mulig å gjøre den om til en aktiv sub, hørte at lyden blir en del bedre ?

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Hvis du demonterer forsterkeren og tetter igjen hullet i subben så har du gjort subben passiv vil nå jeg si. Da står du også med en separat forsterker som du kunne brukt til hva du ville.

Hva som gir best lyd har ingenting med om subben er aktiv eller passiv. Det har med kvaliteten på komponentene (forsterker, element, filter og kabinett) å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg ville kalt det en demontert aktiv sub. Men du trenger ikke henge deg så opp i forskjellen og hva som er hva. Det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre og begge deler har sine fordeler.

Det er bare en måte å fortelle om forsterkeren er montert i kabinettet til forsterkeren eller ikke.

En passiv sub uten forsterker er ubrukelig og vil ikke gi en eneste lyd så det å kalle en passiv sub med separat forsterker for et aktivt system (eller aktiv sub) blir mot sin hensikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...