Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Andreinntak? hva er det?

Anbefalte innlegg

Hei. Har gått 1ste år psykologi nå på NTNU i trondheim, søkte nå om i våres for å komme inn på bachelor til høsten.

Sjekka resultatene i dag og står at på 1.ste inntaket er jeg nr 14 på ventelista.

men under dette står det: 2nd inntak: nr 3.

Hva er forskjellen på første og andre inntak? og hva vil det muligens si at jeg er nr 14 på første, og 3 på andre?

takker for all hjelp, er veldig spent på dette nå, om jeg kommer inn eller ikke:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen til at du har steget på listen på andreinntaket betyr at de har fylt på med folk etter at de som kom inn på førsteinntaket har sagt nei. den gangen da jeg gikk på VGS var det tre inntak noe som innebærer at folk tas inn i tre puljer som er basert på karakterer osv. (de som ikke kom inn på førsteinntaket havner på venteliste og de bruker den ventelisten til å fylle på plassene ved andre- og tredjeinntaket).

Lenke til kommentar

detuten at jeg skal si det helt sikkert da jeg ikke kjenner hvor mange som går på bachelor, hvor mange ledige plasser det er osv så tror jeg du har gode muligheter.

kommer du ikke inn etter tredjeinntaket vil jeg anbefale deg å ta kontakt med skolen etter oppstart da det er vanlig at enkelte slutter tidlig i studiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...