Haakon TP Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg har spillt DAoC siden begynnelsen av desember; kjøpte det på Avalon i Oslo (til en DYR penge!). Jeg ordnet meg ADSL-abonnement via NextGenTel samtidig (Bravo - 768 Mbit upstream). Linjeforbindelsen går helt utmerket; aldri hatt problemer på norsk/europeisk side. To-tre dager med lagg og LD (LinkDeath) forrige uke skyldtes visst rerouting hos kabelselskaper i USA. Jeg vil faktisk anbefale de amerikanske serverne framfor Europa, da disse nå har en samling av modne spillere og 'Guilds' etter snart 4 måneder. Så til spillet: Jeg spiller en skald i Midgard (server Kay), og har det stort sett kjempemoro. Jeg har nådd lvl 36 (av 50), og gruppen og guildet du er med i betyr mer og mer. Solospilling blir kjedelig etterhvert; du skal ha svært mye xp for å gå opp et level nå. Prøv å avtale spilling med andre, så blir alt så mye mer underholdende. Hadde vært morsomt å se noen av dere nordmenn på server Kay. Spiller dere på sen kveldstid så send skalden Haldan en 'tell'! Lenke til kommentar
bedun3 Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Vil bare si at jeg bestile spillet fra Usa i oktober og det er helt sinnsykt bra... Jeg er selv en lvl 42 Healer i midgard på servern Gunivere. Spill spillspill!!! det er et genialt spill som har så mye morro at du kan nesten tørne=D løp og kjøp nå!!! og jeg mener nå! Ruune lvl 42 healer midgard/gunivere Lenke til kommentar
Albon Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Shagrath Jeg sitter selv på en 1024/512 adsl linje. Men har kompiser som spiller på mye lavere enn det uten problem. Tror nok at spillet krever en del mer hvis du skal være med i kamper ute i frontiers, men her gjelder hardware like mye. Uansett hva du sitter med så vil du lagge her, 500-1000 spillere som skal oppdateres med slag og spells kan ingenting klare.. enda. Hva slags server spiller du på?.. eller skal spille på?. Jeg er på Percival(rp), spiller i Midgard. Vi trenger flere fra skandinavia i spillet så ta gjerne kontakt. Det er mange svenske og danske på denne serveren. Men jeg vet kun om et par Nordmenn til uteom meg selv. Det er et eget skandinavisk guild her med rundt 40-50 medlemmer. Lenke til kommentar
Albon Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Etter og ha sett interessen for DaoC i Norge. Lurer jeg på om det er interesse for å sette opp en Norsk bruker portal for spillet?. Jeg driver for tiden og utvikler en guild/character database for serveren jeg spiller på. Denne kunne også komme godt med her. Hva annet burde en slik portal inneholde?.. screenshots, hints, linker osv... Kom med forslag. Lenke til kommentar
Memnon Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Det stemmer at Avalon har us-versjonen av spillet. Vurderte å kjøpe den, men fant ut at det nesten er bedre å vente på den europeiske, siden alle starter likt den 15. Mener det må være litt kjipt (?) å starte i en verden hvor alle er level 50. Men, det er vel smak og behag. Sendte en mail til Amazon.co.uk ang hvem dato som er riktig, ettersom de fra GOA (den europeiske utgiveren) sa at det var den 15. som var datoen. Fikk det da bekreftet av Amazon at de sender ut den 15. De skiftet dagen etter releasedatoen på bestillingene til midten av februar... :smile:) Uansett, så kommer jeg til å finnes i midgard på Excalibur etter den 15. Til og med skaffet meg et guild....Gleder meg stort....:smile:))) Lenke til kommentar
Memnon Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Tror nok det vil være interesse for en slik portal. Uansett, så vil det i allefall ikke minske interessen. Når den europeiske versjonen kommer, vil det nok også forhåpentligvis komme ut meninger og lovprisinger( :smile:)) ) i blader o.l. Men, det å ha med en slik database, med hints, linker og annen informasjon er nok bra. Vet at det er noe nordmenn som har spilt betaen ihvertfall. Har møtt noen i midgard, dessuten er det opprettet et norsk guild på Excalibur (clan Nidstang......(Bergen)). Lenke til kommentar
Shagrath Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Albon jeg er ikke sikker på hvilken server eller realm jeg skal spille , men har tenkt litt på Albion og Hibernia. Gleder meg sinnsykt til å spille det. :smile:) Lenke til kommentar
Albon Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Ey!.. pointy ear scum! Jeg har begynt og sette opp en phpNuke site for Norske DaoC spillere. Denne vil i første omgang kun være en overflytting fra mitt guilds nuke side. I første omgang så kan jeg kun dekke US serverne ettersom det er der jeg spiller. Så hvis noen kunne tenke seg og hjelpe meg med oppdateringer fra Europa serverene så send meg en mail på [email protected]. Også spillere fra US serveren søkes. Jeg spiller kun i Midgard selv så hvis noen av dere andre er i et annet realm(gud forby) så ta kontakt. Skal prøve og skrive ned en liten newbie guild for midgard og eventuelt en guide for de klassene jeg har spilt til nå. Vil også importere en god bunke med web linker jeg har samlet. Poster linken til siden når den er klar for start.. max 2 dager:) Lenke til kommentar
Gornack Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Når var det DAoC kom til norge(europeiske versjon)? Var det 15.Februar eller 1.Mars? Driver på å koble meg til fast kobling til nettet(512/128), Og lurte på om det blir bra nok for å spille DAoC flytende? [ Denne Melding var redigert av: Gornack på 2002-02-19 13:52 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg har spillt all verdens online spill i flere år, inkludert Ultima Online (third dawn også), Asherons Call, Anarchy Online, EverQuest og Dark Age Of Camelot (både Europeisk og USA versjon). Har også programmert et MMORPG spill som ble en stor suksess på nettet med flere tusen spillere. Jeg er det man kaller "RPG FANTATIKER" og spesiellt MMORPGer ! :smile: Jeg kan ikke få sagt dette nok, og jeg mener selv jeg har grunnlag for å komme med dette utsagnet: EVERQUEST HAR VÆRT, ER OG VIL ALLTID VÆRE DET BESTE FANTASY ONLINE SPILLET PÅ KLODEN. Det har alt. Det er fantastisk stort, det er så mye contents at jeg aldri vil kunne se alt, og det er så utrolig magiskt. Alt med dette spillet er topp, og det kommer hele tiden expansions og patcher. DAOC var for meg litt for kjedelig, altfor små verdener (det er 3 land). Et meget bra online spill, men hvis man skal "measure" det ut ifra andre online spill vil jeg si at EverQuest enda er den definitive kongen over alle MMORPGer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg