Gå til innhold

Dark Age of Camelot (Sniktitt)

Anbefalte innlegg

Dark Age of Camelot slippes 1. februar for det europeiske markedet, etter omkring 1 måned med betatesting. I USA har DAoC solgt over 200.000 eksemplarer, og har fått gode kritikker fra mange prominente spillsider. Vår skribent tar en liten sniktitt på denne kommende tittelen, som føyer seg inn i rekken av Internettbaserte rollespill. Er dette noe å vente på?

Sniktitt: http://www.gamer.no/sniktitter/daoc/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daoc er et hel glimrende spill. Selv har jeg aldri spilt rollespill online før, men dette ga absolutt mersmak. Har spilt beta`en et par uker, og miljøet man får med andre medspillere er kjempebra. Spesielt gjør det seg bra at man har delt opp spillet i tre kongeriker. Har bare spilt i Midtgard, hvor de fleste er klare for å knuse de andre landene. Som sagt, gir dette mye for at folkene skal holde sammen mot de andre landene. Uansett, er dette noe å anbefale på det varmeste. Og, vi nordmenn må jo absolutt forsvare historien ved å velge vikingene!

Tenkte jeg skulle bestille fra England, men lurer fortsatt på om det kommer til å legges ut til salg her i Norge i den nærmeste tiden.

Memnon

Lenke til kommentar

Uansett er det verdt det. Eneste som er et lite problem er at man bør ha en god oppkobling også. Så må man kjøpe spillet. Så det blir litt dyrt. Men, se det på den lyse siden, man slipper å kjøpe noen andre spill på veeellllddiiggg lenge..... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har spilt DaoC siden beta 3 på USA servern. Spillet er helt klart og andbefale. RvR er noe helt for seg selv i DaoC. Tenk deg 300 ville vikinger som stormer en borg med rambukker. Og ved å skade/drepe fienden får du realm points istedet for xp. Det er også innført noe som heter bounty points nå på US serveren. Dette er en slags betaling du får for å drepe noen fra et annet realm. Disse kan du bruke til å kjøpe deg spesielle items som du kun kan kjøpe for bounty points.

Men det jeg lurer på med Europa serverne. Vil det her også bli egne roleplay servere slik det er på US servern?.

Og ikke prøv dere som Hiberians eller Albions!. HUSK DERE ER NORDMENN OG VI ER VIKINGER!:)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-30 21:37, zup skrev:

Hvor downloader man beta test versjonen??

Som regel er det ikke bare å laste ned en beta versjon. Ofte må en melde seg på beta-testing som deretter foregår i lukkede grupper. Det gjelder å følge med når det er en innmelding på gang. Disse påmeldingene varer ofte ikke spesielt lenge heller. Gamer.no skal forsøke å holde dere litt mer oppdatert på slike påmeldinger hvis det er interesse for det.

Lenke til kommentar

Vi er 4 stk her som spiller EverQuest, men synes DaoC høres bra ut + man blir med fra begynnelsen siden den Europeiske serveren ikke er oppe enda. Men hadde vært kjekt og testet først, også er det endel diskusjoner om hvorvidt DaoC er bedre eller dårligere enn EQ..

Noen som har erfaring fra begge spillene?

Lenke til kommentar

Hvis dere går på forumet til den europeiske DAoC siden: http://www.camelot-europe.com , så ligger det linker til betaversjonen. Hvis ikke er det gitt ut i PC Gamer, men vet ikke hvilken måned.

Realease datoen er også flyttet til 15/2. Noe som er skikkelig kjipt. Og, hvis ikke det skulle være nok, kommer tydeligvis de fleste butikkene ikke til å få det før i slutten av mars. Har forhåndsbestilt fra Amazon.co.uk, men nå hevder de tydeligvis at spillet ikke kommer til å bli sent før 1 mars. Derfor blir det nok avbestilling der. Prøve å finne alt. butikker som har det inne før det. Hvis det finnes....:sad:((

Uansett, så har jeg spilt beta`en en stund nå. Det er helt klart et nydelig spill. Skulle gjerne ha sett flere nordmenn der inne, men det håper jeg kommer til retailen...

Lenke til kommentar

Jeg har også spilt EQ (3 år kastet bort:). Forskjellen mellom DaoC og EQ er stor, men du finner igjen det vanlige som over campede dungeons, item camping(med et mye bedre system enn i EQ), osv. Den store forskjellen er at DaoC er laget for RvR og det vil si at det ikke er kun xp og level som gjelder. Spillere og guilds som er mye ute i frontiers og har et høyt antall realm points er automatisk mektigere enn de som kune holder seg innenfor sitt eget realm. Det helt nye på US serveren nå er egne guild keeps ute i Frontiers. Her får hvert guild egne vakter som patruljerere med guild logo/farger på kappen. Disse keepene er styrt av realm points og Bounty points.

En ting som er viktig og tenke på med dette spillet om man sammenligner det med EQ er at DaoC er et nytt spill. Det vil automatisk ikke være på størrelse med EQ. Jeg tror Mythic vil lansere mye bra i fremtiden. de valgte heller en stabil start enn et stort spill fult av bugs slik som FunCom gjorde med Anarchy Online.

Klarer du ikke og vente så bestill US versjonen. Vi trenger også flere Nordmenn her:)

Lenke til kommentar

*kremt* jeg mener å ha sett DAoC esken i hyllene til Avalon her i Oslo, jeg har ikke kjøpt det siden jeg for tiden liger litt trangt ann på pengesiden desuten spiller jeg AO ikke det at jeg komer så langt men må i hvertfal prøve litt hardere men jeg føler at dette spillet er litt skuffende jeg så for meg mmorpg anerledes ikke å få oppdrag gå til en hule å gjør dem men heller å få et oppdrag som er ett eller annet sted i verden ikke nødvendighvis i en hule eller.no i ao får jeg INGEN følelse av at oppdragene har noe med resten av verden å gjøre. ehh kremt litt off topic der ja.

Lenke til kommentar

jeg klarte altså ikke å vente på den europeiske versjonen, så jeg bestilte Daoc us version fra gamesmix.com

Jeg har Adsl 704/128.

jeg håper at det ikke blir no problem med altfor høy ping.

kan noen som spiller på Daoc på us server si meg hva slags linje dem bruker, å om det går bra??.

Jeg har også spillt ao endel, der kunne vi sitte 5 stk på 64k linje uten at det ble no problem.

så om noen kan svare meg på det hadde det vært topp :smile:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...