Gå til innhold

[Løst]Avinstalleringsprogram som sletter alt?

te8et

Anbefalte innlegg

Vet noen om ett avinstalleringsprogram som sletter absolutt alt? :hmm:

Bruker nå Revo Uninstaller, men det er att noen mapper fra den,

som f. eks i "C:\Documents and Settings\All Users\Programdata".

Så har jeg lagt merke til att der er att noe i registeret, men det skal vel kanskje være der? :whistle:

(Er "litt" kresen på att det er att spor etter programmer, hehe)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste jeg har brukt er; Ashampoo Uninstaller

Det er også en gratisversjon kalt; Ashampoo Magical UnInstall

Forskjellen på disse to, er at gratisversjonen ikke inneholder ekstrafunksjoner som; HDD defragmentering, register renser, filrenser, sikker sletting og gjenoppretting av slettet filer. Dette er vell dog ikke de funskjonene du leter etter, så man kan vell is du trygt kan gå for gratisversjonen.

NOTER også at dette programmet kun virker på programmer som du har installert etter at Ashampoo programmet er installert. Programmet virker enkelt ved at det lagrer en såkalt snapshot av registeret, samt program-mapper hvor filer blir installert. Det blir tatt en snapshot før og en etter installering. Ved avinstallering vil da programmet vite nøyaktig hvilke filer og registerfiler som ble lagt til av programmet under installering, programmet kan da fjerne disse filene og registerfilene.

Lenke til kommentar
Beste jeg har brukt er; Ashampoo Uninstaller

Det er også en gratisversjon kalt; Ashampoo Magical UnInstall

Forskjellen på disse to, er at gratisversjonen ikke inneholder ekstrafunksjoner som; HDD defragmentering, register renser, filrenser, sikker sletting og gjenoppretting av slettet filer. Dette er vell dog ikke de funskjonene du leter etter, så man kan vell is du trygt kan gå for gratisversjonen.

NOTER også at dette programmet kun virker på programmer som du har installert etter at Ashampoo programmet er installert. Programmet virker enkelt ved at det lagrer en såkalt snapshot av registeret, samt program-mapper hvor filer blir installert. Det blir tatt en snapshot før og en etter installering. Ved avinstallering vil da programmet vite nøyaktig hvilke filer og registerfiler som ble lagt til av programmet under installering, programmet kan da fjerne disse filene og registerfilene.

Dette hørtes lovende ut! Takk skal du ha! :!:

Lenke til kommentar

En liten bagatell med programmet er at det er en smule treg i oppfattelsen når du starter installering av et program. Jeg vil da anbefale du høyreklikker på ikonet nede ved klokken og velger "installer program" derfra, istedet for å dobbelklikke på installeringsfilen som vanlig. Det er altså enkelte installeringsfiler som ikke starter Ashampoo programmet.

Lenke til kommentar
En liten bagatell med programmet er at det er en smule treg i oppfattelsen når du starter installering av et program. Jeg vil da anbefale du høyreklikker på ikonet nede ved klokken og velger "installer program" derfra, istedet for å dobbelklikke på installeringsfilen som vanlig. Det er altså enkelte installeringsfiler som ikke starter Ashampoo programmet.

Det skal jeg huske på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...