Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista Enterprise og Nas

Anbefalte innlegg

Hei.

Ja ja hvor skal jeg begynne….

Har prøvd i diverse forum å løse denne floken men jeg har nesten gitt opp, fikk tips om at ved dette forumet fantes det en del smarte deltakere som muligens kunne hjelpe så jeg gjør ett siste forsøk.

Kjøpte en Synology Nas disk.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=442660

Denne har jeg koplet opp mot en D-link 655 router.

Jeg har koplet Synologyen opp mot min Macbook , Mac Mini og to PC`er som kjører XP Operativsystem.

For å gjøre det enkelt har jeg kjørt installasjonscd`en på nevnte maskiner for å tilordne nettverksstasjoner, alle maskinene finner Synology serveren når jeg søker etter de når jeg bruker installasjonscd`en.

Problemet er når det kommer til min kones Dell maskin som Kjører Vista Enterprise,- Når jeg kjører installasjonscd`en kommer jeg til menyen der går jeg inn på ` Tilordne stasjon` så skal det egentlig vises at den har funnet en Synology server med IP xxx.xxx.1.2 men den finner igenting.Har også prøvd med manuell IP i nettleseren men ingenting.

Jeg har også prøvd å dele `Shares` fra Synology disken uten å sette passord uten at det hjalp.

Prøvde å kable Dell masinen uten at det heller hjalp

Etter diverse Googling har jeg også prøvd med forkjellige nivåer på Security settings, hva jeg gjorde kan sees ut ifra bildene under…

453560.jpeg

---Jeg prøvde begge Eks.

Jeg har også prøvd å skru av brannmuren og Antivirus uten at det hjalp.

Nå skal det sies at min kone jobber for ErgoGroup som har høyt Nivå på sikkerhet og det er de som har satt opp maskinen siden det er en jobb pc så mulig de har satt noen begrensninger her..-? Inne på maskinen ligger det i hvert fall flere Drives/nettverksstasjoner/servere som hun har tilgang til når hun er koplet opp mot jobben, så dette sier meg at løsningen finnes…., bare hvordan.?

Noen som har tips til løsninger, Så takker jeg på forhånd.

MVH Johnny

Endret av Johnnygrandis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...