Gjest poster Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei. Jeg er en gut på snart 20 år, og som tittelen sier føler jeg meg kjedelig og lite utadvendt! Har egentlig aldri vert flink til å ta kontakt med andre personer opp i tidene. Blir på en måte slik at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg når eg jeg er i sosiale sitauasjoner, som hva jeg skal si osv. Føler kanskje dette har noe med prestasjonsangst og dårlig selvtillit å gjøre. Jeg føler jeg blir lettere kjent med personer med "lågere" sosial status. Jeg er ikke uten venner da. Har noen gode venner som jeg har kjent hele livet og noen nye. Det som er rart er at jeg ikke føler meg komfortabel med å snakke med personer med "høy" sosial status. Blir bare å prøve å si noe, men da tenker jeg alltid så mye på hva jeg skal si og gjøre at dette kanskje blir plukket opp av underbevistheten til de jeg snakker med. Om jeg prøver å fortelle en historie om noe, tenker jeg alltid så mye på hva jeg skal si slik at jeg føler hukommelsen svikter på en måte. Blir aldri bra. Jeg er en person som fester normalt mye, og da har jeg ingen problem med å snakke og oppføre meg sosialt, selv til personer med "høy" sosial status. Irriterende at jeg da altså må ha alkohol innenbords for å fungere bra sosialt.. Så det jeg tenker er å oppsøke sosiale situasjoner uten å drikke, og bare prøve å forbedre mine sosiale antenner. Høres dette bra ut? Begynner også på en ny skole nå med mest trolig bare nye personer. Blir sikkert så mange som 20-30 personer i klassen. Har før bare gått på skoler der det maks har gått 12 personer, og da ingen jenter. Får sikkert mange jenter i klassen nå. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Øke selvtilliten? Øke mine sosiale antenner? Ikke bli en kjedelig person? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Du må slappe av mer. Jo mer du tenker på hvordan folk oppfatter deg jo vanskeligere blir det å slappe av og holde en normal samtale. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Du må snu tankegangen din, som Zeit sier. Så fort du tenker på hva alle andre rundt deg synes om deg vil du oppføre deg på en måte som faktisk gjør deg mindre intressant for de rundt deg, noe som forsterker den tankegangen. En serdeles ond sirkel. Det viktigste du må huske på er at hva alle andre rundt deg syns har null og niks å si. Det er kun du, og KUN du som trenger å leve med deg selv 24 timer i døgnet. Alle andre rundt deg er kun på besøk i livet ditt, og ikke omvendt. Blir du 100% fornøyd med deg selv, og vet med deg selv at det kun er du som trenger å være det, vil du kunne klare å senke skuldrene og være den du er i sosiale sammenhenger. Da vil alle andre rundt deg merke hvor avslappet og selvsikker du er, noe som vil gjøre deg intressant. Og det vil fore selvsikkerheten din igjen. En veldig god sirkel. Det eneste du trenger å fokusere på, er å forbedre selvsikkerheten din, og din egen selvfølelse. Fokuser på å bli fornøyd med deg selv først og fremst, så vil alle andre rundt deg følge automatisk med på lasset. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå