MenaceManagement Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Folkens, lettere urutt på denne typen forumer, men skal forsøke å holde ting så konkret som mulig! Takker på forhånd for alle konstruktive svar og meninger! Saken er slik; Startet tidligere i år opp et enkeltmannsforetak. Foretaket drifter jeg under navnet Menace Management, Sjekk gjerne ut nettsidene mine. Kort fortalt, det er et management for hiphop-artister. Jeg tar meg av markedsføring og en del ting som gjør det å være artist litt lettere i norge. Var iallefall tanken...... faktum er at jeg per idag gjør alt mulig for de, også andre ting enn det en tradisjonell manager gjør, men det er forsåvidt greit. Alt fra å organisere rundt innspilling, kaffehenting, krangle med produsenter og skaffe studio til innspilling. Tyngden min henter jeg fra stor interesse for musikksjangeren, to år markedsføring på BI (var jævli slapp, men anyway) og har gjort det godt i seriøse salgsjobber. Så til selve kjernen av problemstillingen; Den største utfordringen for artistene "mine" er studio, altså et sted å spille inn låter. Det baserer seg idag på å ta kontakt med produsenter og professjonelle studioer, og som oftest må man da avtale tid, og eventuelt koster det penger. Jeg har tilgang til en masse godt studioutstyr, lovlige greier, det bare brukes ikke mer. Det jeg trenger er et lokale å sette dette opp i. Et sted der jeg kan pusle med alt papirarbeidet for firmaet er også kult, men det er bare en bonus. Hvordan er regler og lover rundt det å leie et næringslokale? Jeg vedder på at det finnes mange gode nok lokaler for mitt bruk rundtom i Oslo Sentrum. Det som er viktig for dere å vite er at jeg per idag ikke genererer nevneverdig inntekt av dette foretaket. Jeg er entusiast og har en salgs/markedsføringsjobb til daglig. Hvilke kostnader kommer på meg? Hvor mye kan trekkes fra på skatten fra min andre jobb? Målsettingen er å få til et lokale og få det til å gå rundt med minst mulig kostnad. Banal tankegang, men sånn er det jo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå