Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken "frisyre" foretrekker gutter nedentil på jenter?

Gjest Guest_jente17_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være fint å se barbert til ingen barbering. Stor buskvekst til heldekkende skog over hele regionen pluss oppover på mageparti, mulig det kan bli for mye av det gode ja.

Barbert, stor fare for stygg hud, f.eks. masse røde prikker. Er det ett resultat av kviser det kanskje?

Glad jeg er hannkjønn og slipper slik barbering. Barbering av ansikt er strevsomt nok, for ikke å si direkte ubehagelig til tider. Men en skal jo lide for skjønnheten sies det.

Lenke til kommentar
Det kan være fint å se barbert til ingen barbering. Stor buskvekst til heldekkende skog over hele regionen pluss oppover på mageparti, mulig det kan bli for mye av det gode ja.

Barbert, stor fare for stygg hud, f.eks. masse røde prikker. Er det ett resultat av kviser det kanskje?

Glad jeg er hannkjønn og slipper slik barbering. Barbering av ansikt er strevsomt nok, for ikke å si direkte ubehagelig til tider. Men en skal jo lide for skjønnheten sies det.

Røde "nupper" eller prikker om du vil kommer av dårlig rengjøring. For å unngå dette kan det være lurt å påføre litt desinfiserende sprit (f.eks Unirens) for å unngå røde nupper.

Strevsomt å ta skjegget? Har du en urskog eller? :p Btw du kan ikke kreve at damen skal ta alt om du tar ingenting :p

Lenke til kommentar

TheHawk:

Strevsomt å ta skjegget? Har du en urskog eller? Btw du kan ikke kreve at damen skal ta alt om du tar ingenting

Har nok normalt stri hårvekst ja. Med tanke på at hår har like stor styrke som metallet kopper, så krever det litt av barbladene, og de blir fort sløve nok.

Sløve barblad skraper fort opp huden, og gjør det til en ubehagelig opplevelse å barbere seg. Barbladene er dessuten ikke akkurat noe billige i dagligvarebutikkene. Gillette har jo også nærmest monopol i Norge ihvertfall.

Har prøvd maskinbarbering fra både Braun og Phillips, men synes barberblader gir tettest barbering, og er mest skånsomme når de er skarpe.

BTW: jeg krever ikke at damene må barbere seg under armene en gang. Mye av barberingen som forekommer blandt folket er helt frivillig. Så lenge de er nokså nyvaskede og ikke lukter sterk svette så er de velkommen hos meg. :dribble:

Men litt glattbarbering som krydder nå og da, sier jeg ikke nei takk til. Men la dama få bestemme hvor ofte hun gidder å lide for "skjønnheten".

Lenke til kommentar
TheHawk:
Strevsomt å ta skjegget? Har du en urskog eller? Btw du kan ikke kreve at damen skal ta alt om du tar ingenting

Har nok normalt stri hårvekst ja. Med tanke på at hår har like stor styrke som metallet kopper, så krever det litt av barbladene, og de blir fort sløve nok.

Sløve barblad skraper fort opp huden, og gjør det til en ubehagelig opplevelse å barbere seg. Barbladene er dessuten ikke akkurat noe billige i dagligvarebutikkene. Gillette har jo også nærmest monopol i Norge ihvertfall.

Har prøvd maskinbarbering fra både Braun og Phillips, men synes barberblader gir tettest barbering, og er mest skånsomme når de er skarpe.

Kanskje en ide å bruke en fuktighetskrem rettet mot sår hud/barbert hud. Det får du kjøpt på apoteket for rundt 100,- dermed er du kvitt litt av problemet. Tror ikke akkurat du er alene om at det koster å barbere seg :p

Btw du kan ikke kreve at damen skal ta alt om du tar ingenting

Det er klart man kan. Man kan kreve akkurat det man ønsker, og ofte får man viljen sin.

Man kan kreve, men man får ikke alt man vil ha her i verden ;) Etter min mening er det opp til jenten om hun vil ta alt.

Lenke til kommentar

I Gillette serien har jeg prøvd:

2 skjærs blad, så kom 3 skjærs blad til samme håndtak. (Sensor Excel)

3 skjærs av den mer moderne, og så den nye 5 skjærs.

2 skjærs er farligst, men tar til gjengjeld bra. Den 3 skjærs typen som kom Sensor Excel gjorde vel ikke store forskjellen.

Men når den etterfølgeren kom som har så stor avstand mellom de 3 bladene så ble det mer ubehagelig å barbere seg, fordi den river mer dersom håren har noe lengde. Og det skal ikke mange 3 dagers stubbene til før.

Den der 5 skjærs typen er vanskelig å skjære seg på, men jeg synes rett og slett den går fort sløv på bladene, og/eller at den ikke tar skikkelig. Barberblader er vel en "egen vitenskap" nesten.

Har vært i England og prøvd det alternative store høvelmerket som de selger der. Wilkinson. Men syntes ikke det gjorde noen kjempeforskjell. De høvlene til Wilkinson som jeg prøvde hadde en syltynn ståltråd, som sikkert var der for at du ikke skulle skjære deg så lett.

EDIT: Tidligere brukt jeg faktisk fuktighetskrem. Det hjelper jo best etter barbering, men det kan også gi svie i starten, selv om det er med på holde huden fuktig som jo motvirker litt av den flass/tørrhetsfølelsen. Spesiellt kommer det flasset rundt den tynne huden rundt munnen. Men nå har jeg brukt høvel og gitt blaffen i fuktighetskrem i aldri så lang tid.

Endret av G
Lenke til kommentar
Man kan kreve, men man får ikke alt man vil ha her i verden ;) Etter min mening er det opp til jenten om hun vil ta alt.

Jeg tror vi snakker forbi hverandre her, det er klart at det er opp til henne. Skulle man tvunget henne? Poenget mitt er at man kan kreve det, og som oftest pleier jenten å gå med på det. Jeg har vært med jenter som ikke likte å være glattbarbert fordi de følte seg som småbarn, men jeg forklarte at det var en preferanse og hvis det betydde mindre for dem enn det betydde for meg så synes jeg de burde gjøre det for min skyld. Jeg har til gode å møte en jente som ikke har godtatt dette, så hvis man virkelig har en preferanse her så gjelder det å kreve - det pleier å fungere.

Lenke til kommentar
Har vært i England og prøvd det alternative store høvelmerket som de selger der. Wilkinson. Men syntes ikke det gjorde noen kjempeforskjell. De høvlene til Wilkinson som jeg prøvde hadde en syltynn ståltråd, som sikkert var der for at du ikke skulle skjære deg så lett.

EDIT: Tidligere brukt jeg faktisk fuktighetskrem. Det hjelper jo best etter barbering, men det kan også gi svie i starten, selv om det er med på holde huden fuktig som jo motvirker litt av den flass/tørrhetsfølelsen. Spesiellt kommer det flasset rundt den tynne huden rundt munnen. Men nå har jeg brukt høvel og gitt blaffen i fuktighetskrem i aldri så lang tid.

Er Wilkinson den som er "stål" eller tenker jeg feil? Har sett at noen har prøvd å lansere en ny type her i Norge.

Hvis det svir er det et godt tegn egentlig da dette betyr at huden din jobber :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...