potetskrell Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Har brukt foto.com, og fått bra bilder. Men de har ikke i store størrelser. Noen som kan abelfale nettbutikker med A3-format eller større? Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 tja, husker vi fikk noen svære forstørrelser fra japan photo etter en oktoberfest for et par år siden. Jeg har et av de bildene hengende hjemme i 50*70 cm. Kvaliteten er bra, og det ser ikke ut til å ha falmet nevneverdig de siste par årene. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg bestillte noen normale størrelser fra japan photo, og de var så dårlige at jeg måtte returnere dem.. Så, vet ikke helt om jeg stoler på dem. Spesielt ikke på en stor utskrift. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva var det som var dårlig med de da? Fargene? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) www.pixum.com Har du erfaringer derfra? "Poster" så jo interessant ut. Men de anbefaler 2MP for 80x60. Det kan jo ikke være rett. Har vel rundt 8 MP på det jeg skal printe. Hva var det som var dårlig med de da? Fargene? Forferdelig mørke. Måtte under sterkt lys for at det skulle være brukbart.. Endret 21. juli 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Alle bildene jeg har fremkalt hos jp har ihvertfall ikke blitt for lyse. har du kalibrert skjermen? (og har du en skjerm som duger?) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Det var jo ikke det jeg ville diskutere. Foto.com har gitt meg nydelig bilder siden, og jeg er veldig fornøyd med hvordan de lager bilder. Det skjedde forresten to ganger med JP.. Er jo mulig de legger mer penger i store utskrifter, men jeg vil helst ha noe som blir bra med en gang. Siden det koster penger.. Så hvis noen printer stor, må de si i fra. Utskrift er jo det artigste med fotografi, så antar det. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 "Har du erfaringer derfra? " ------------------------ Nei,har dessverre ingen personlige erfaringer enda,men postet pga denne testen : http://www.foto.no/cgi-bin/articles/articl...articleId=40843 Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Har brukt foto.com, og fått bra bilder. Men de har ikke i store størrelser. Noen som kan abelfale nettbutikker med A3-format eller større? Har ikke brukt foto.com tidligere, men etter en liten tur inn på sida ser det da vitterlig ut som om de levere store bilder også - på fotopapir til og med ... http://no.foto.com/photo_posters4.asp?id=1&src=left Ganske dyrt i forhold til plakatutskriftene hos andre bildepushere. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Du har jo også Allkopi Privat : https://www.allkopiprivat.no/ Jeg har ikke printet ut noe av eget materiale, men jeg har sett imponerende trykk fra andre. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Har brukt foto.com, og fått bra bilder. Men de har ikke i store størrelser. Noen som kan abelfale nettbutikker med A3-format eller større? Har ikke brukt foto.com tidligere, men etter en liten tur inn på sida ser det da vitterlig ut som om de levere store bilder også - på fotopapir til og med ... http://no.foto.com/photo_posters4.asp?id=1&src=left Ganske dyrt i forhold til plakatutskriftene hos andre bildepushere. Oi, shit sorry.. Har ikke sjekket nøye nok da Bruker å logge meg inn og skrive ut, og der har det ikke stått noe om større før. Men prisene så jo ikke såå gale ut da.. Kanskje jeg skal bare prøve foto.com sine forstørrelser først. Takk for linken d0ppler! Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Oi, shit sorry.. Har ikke sjekket nøye nok da Bruker å logge meg inn og skrive ut, og der har det ikke stått noe om større før. Men prisene så jo ikke såå gale ut da.. Kanskje jeg skal bare prøve foto.com sine forstørrelser først. Takk for linken d0ppler! Jeg tester ut større forstørrelser av bildene mine. Ser at du reagerte på at Japanphoto sine var mørke. Det er min erfaring også. Hvis du bestiller fra foto.com, kan du gi tilbakemelding på hvordan de er? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Jeg skal bestille straks! Jeg har vært opptatt med jobb osv, men tenker på det av og til. Så før det har gått to uker bør jeg ha noen utskrifter klare. Kan ta bilder av de Ellers bestiller jeg alt annet fra foto.com, og er veldig fornøyd med de. Bildene blir som på pcen. Jeg kan ikke forstå at japanphoto virkelig sender ut så mørke bilder til kundene sine. Endret 2. august 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Så før det har gått to uker bør jeg ha noen utskrifter klare. Kan ta bilder av de Sett gjerne opp utskriftene ved siden av (laptop)skjermen og ta bilde med et mobilkamera Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kan ikke forstå at japanphoto virkelig sender ut så mørke bilder til kundene sine. Som en påpekte før her; "feilen" vil nok ligge hos deg. Utskrift fra digitalt media er blitt enda mer komplisert enn det var tidligere for nå ligger det krav om kalibrert skjerm hos kunden opp mot fargeprofilen til produsenten for å få et 100% resultat. Du kan selvfølgelig være heldig men det er ikke så enkelt. I tillegg kommer kvaliteten på skjermen din inn i bildet også, og alt for mange ser ikke verdien i å betale for en god skjerm. Og så kommer selvfølgelig personlige preferanser inn (som ikke er nytt). En fargeprofil vil ofte favorisere en farge (f.eks) grønn eller rød) og hva som dine øyne foretrekker er forskjellig fra hva andre foretrekker. At det blir produsert bilder av dårlig kvalitet er ikke til å stikke under en stol, men det er ikke der feilen som regel ligger. Det er oftere at kunden ser på skjermen, er fornøyd med resultatet og så viser det seg at skjermen både er for dårlig og ikke kalibrert. Papir har også høyere og anderledes krav til et bilde enn en skjerm. Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Som en påpekte før her; "feilen" vil nok ligge hos deg. Utskrift fra digitalt media er blitt enda mer komplisert enn det var tidligere for nå ligger det krav om kalibrert skjerm hos kunden opp mot fargeprofilen til produsenten for å få et 100% resultat. Du kan selvfølgelig være heldig men det er ikke så enkelt. I tillegg kommer kvaliteten på skjermen din inn i bildet også, og alt for mange ser ikke verdien i å betale for en god skjerm. Og så kommer selvfølgelig personlige preferanser inn (som ikke er nytt). En fargeprofil vil ofte favorisere en farge (f.eks) grønn eller rød) og hva som dine øyne foretrekker er forskjellig fra hva andre foretrekker. At det blir produsert bilder av dårlig kvalitet er ikke til å stikke under en stol, men det er ikke der feilen som regel ligger. Det er oftere at kunden ser på skjermen, er fornøyd med resultatet og så viser det seg at skjermen både er for dårlig og ikke kalibrert. Papir har også høyere og anderledes krav til et bilde enn en skjerm. Jeg ønsker ikke å være bombastisk på noen som helst måte. Men det jeg har forstørret hos JP er bl.a. svarthvitt-bilder. Fargebalansen skulle da være grei. Det at utskriften er mørkere kan en delvis kompensere med å sammenligne utskrift og skjerm for testbilder. Det jeg synes er mer rart er at jeg har mistet detaljer i høylysene. I tillegg til at bildet er ganske så mørkt. Jeg vil ikke hevde at JP sine bilder er av dårlig kvalitet. Men hvis noen andre leverer bilder som er mer likt det jeg ser på skjermen min, er det mye lettere å forholde seg til. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kan ikke forstå at japanphoto virkelig sender ut så mørke bilder til kundene sine. Som en påpekte før her; "feilen" vil nok ligge hos deg. Utskrift fra digitalt media er blitt enda mer komplisert enn det var tidligere for nå ligger det krav om kalibrert skjerm hos kunden opp mot fargeprofilen til produsenten for å få et 100% resultat. Du kan selvfølgelig være heldig men det er ikke så enkelt. I tillegg kommer kvaliteten på skjermen din inn i bildet også, og alt for mange ser ikke verdien i å betale for en god skjerm. Og så kommer selvfølgelig personlige preferanser inn (som ikke er nytt). En fargeprofil vil ofte favorisere en farge (f.eks) grønn eller rød) og hva som dine øyne foretrekker er forskjellig fra hva andre foretrekker. At det blir produsert bilder av dårlig kvalitet er ikke til å stikke under en stol, men det er ikke der feilen som regel ligger. Det er oftere at kunden ser på skjermen, er fornøyd med resultatet og så viser det seg at skjermen både er for dårlig og ikke kalibrert. Papir har også høyere og anderledes krav til et bilde enn en skjerm. Hvor vil du med dette? Jeg sier jo at andre firmaer leverer fine utskriter av de samme bildene. Bildene som kom i posten var m-ø-r-k-e! Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvor vil du med dette? Jeg sier jo at andre firmaer leverer fine utskriter av de samme bildene. Bildene som kom i posten var m-ø-r-k-e! Bare at det ikke finnes noe fasitsvar på slike sprs, siden kvaliteten er avhengig av flere ting enn bare labratoriet der de blir laget. Generell info m.a.o. Dersom du visste det er jo alt greit, men jeg får stadig vekk sprs om dette så det generelle er at det er stor usikkerhet på hva som utgjør forskjellen fra det man ser hjemme på skjermen til det man faktisk får på papiret. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Foto.com skriver "Alle bilder vil bli behandlet av vårt automatiske redigering som bedre kontrast, skarphet og eksponering". Vet ikke om det er standard hos de fleste store foto printere. Men det kan resultere i at bilder som ser knall ut på skjermen kommer tilbake annerledes enn forventet, selv om man har en bra og kalibrert skjerm. Jeg bestilte to postere (50x70) fra foto.com for omkring to år siden, og de kom tilbake veldig mørke. På skjemen hadde de god kontrast med veldig klare farger, men på papiret ble de mørke med gråaktige farger. Kanskje bare uflaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå