Gå til innhold

Hvordan montere en motor på en sykkel?


deathshot

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Lurer på hvordan man monterer en motor på en sykkel, og hva man trenger? :) Det hadde vært fint om noen hadde en nettside med guide eller en side hvor jeg får kjøpt utstyr.

 

Det er en som har gjort det her : http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17067508

 

Tusen takk på forhånd = D

 

Hei,

jeg har kjøpt en sykkelmotor hos www.sykkelmotor.com Er forøvrig svært fornøyd med pris og kvalitet.

Her finner du også brukerveiledning og div bilder og forklaringer. Synes ikke det var spesielt venskelig å bygge den.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Lurer på hvordan man monterer en motor på en sykkel, og hva man trenger? :) Det hadde vært fint om noen hadde en nettside med guide eller en side hvor jeg får kjøpt utstyr.

 

Det er en som har gjort det her : http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17067508

 

Tusen takk på forhånd = D

 

Hei,

jeg har kjøpt en sykkelmotor hos www.sykkelmotor.com Er forøvrig svært fornøyd med pris og kvalitet.

Her finner du også brukerveiledning og div bilder og forklaringer. Synes ikke det var spesielt venskelig å bygge den.

Lykke til!

Er dette da lovlig? Har veldiig lyst på dette ! =D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kom over sykkelmotor siden jeg også og fikk utrolig lyst til og kjøpe det. (altså 80cc)

 

Er det noen andre som har erfaring med dette?

Ryker det fort?

Er det vanskelig og ta ut lyddemperen?

Er det lurt med skivebremser?

Hvor mange tenner bør det være på tannhjulet på bakhjulet for at det skal gå fortest?

Andre råd?

Endret av fredrikmo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å motorisere en sykkel med bensinmotor er både tullete og ulovlig. Det vil bli oppdaget rimelig kjapt kan man si...

 

Det som derimot ER lov er å motorisere en sykkel med elektrisk motor. Hvis man holder seg innom enkelte krav regnes resultatet fortsatt som sykkel og man kan sykle lovlig på sykkelsti.

 

Kravene er:

 

- Må tråkke for at motoren skal hjelpe til

- Motor får ikke hjelpe til over 25km/t

- Maks kontinuerlig effekt 250W

 

Det selges både ferdige sykler og kit for å bygge om en eksisterende sykkel, se f.eks El-sykkel.no.

 

Om man ikke bryr seg så veldig om at det skal være lovlig så kan man bestille kit fra utlandet, f.eks fra Ebikes.ca. Med det riktige kit'et og passende batteri kommer man glatt over 40km/t og det er svært liten risiko for å bli "tatt" for dette siden el-sykler tross alt er lovlige og kunnskapsnivået om slike er svært lav. Dessuten er de jo mer eller mindre helt stllegående, i motsetning til bensinmotoriserte sykler.

Lenke til kommentar

Å motorisere en sykkel er både livsfarlig og strengt ulovlig. Sykkelen er ikke bygget med tanke på å tåle en slik motor, det er også livsfarlig hvis det skulle skje noe. Er en grunn til at slike ting er sterkt regulert emd dertil strenge regler for ulykkesdekning.

 

Tråden stenges.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...