Limpidphreek Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei. Jeg begynner i tiende klasse nå og tenker en del på hva jeg skal gå på videregående, jeg tenker mest på MK. Jeg lurer på hva snittet er sånn ca på skolen i Horten og om det er noen vgs som har MK i oslo med bra miljø og om det er internat der og hva det koster? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Kuzzye Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei Lurt valg med MK der! Snittet varierer jo fra år til år, men er en poppulær linje. Lærerene på skolen min sier hele tiden at det er de flinkeste elevene som går på MD/(kommer inn på MD), men at det er de "dummeste" etter de går ut av 3. Dette kan godt være riktig, men varierer også fra person til person. Uansett så er det hvertfall et par skoler med MD, surf litt på google Lenke til kommentar
Limpidphreek Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Hei Lurt valg med MK der! Snittet varierer jo fra år til år, men er en poppulær linje. Lærerene på skolen min sier hele tiden at det er de flinkeste elevene som går på MD/(kommer inn på MD), men at det er de "dummeste" etter de går ut av 3. Dette kan godt være riktig, men varierer også fra person til person. Uansett så er det hvertfall et par skoler med MD, surf litt på google I Horten eller Oslo mener du? Men får man studielån eller stipend eller hva det heter til kamera + utstyr? Lenke til kommentar
cedric Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Får nok ikke mer enn rundt 820 kroner i utstyrsstipend, altså som på ssp. Utstyr og slikt er gjerne tilgjengelig for utlån fra skolens side. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg kom inn på Medier og kommunikasjon(MK) i Trondheim, hadde ett snitt på 4. Søkte stipend og fikk 850 kr, men det kommer helt an på hvordan det er hjemme til deg. Vennen min som også kom inn på MK, men har skilte foreldre og en far som lever på trygd, han fikk 16400kr. Lenke til kommentar
Limpidphreek Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Okei, han fikk såpass altså. Da burde jeg få en del siden faren min er død, egentlig, da? Lenke til kommentar
Robols Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Tror det ligger på 4 - 5 i Horten. Det er populært. Kan spørre en kamerat som begynner på vg2 nå Lenke til kommentar
Limpidphreek Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Høres veldig bra ut Men vet dere noe om det er MK i Oslo som skolen i tillegg har internat ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå