Lamentations Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei. Begynte å spille Mass Effect på PC her for ikke så lenge siden. Jeg spilte på full grafikk, og alt gikk smooth. Men så helt ut av det blå begynte ting å gå veldig sent, og det hakket veldig i bildet. Jeg satte ned grafikken, restartet spillet, men ingen bedring. Så jeg tror kanskje ikke skjermkortet er problemet. Men jeg gikk inn på oppgavebehandling, og så at prossessorforbruket var på 100%. Jeg har 3.16gHZ core duo. Har noen en løsning på hva jeg kan gjøre for å fjerne hakkingen? Jeg bruker Vista 64bit. Det jeg har prøvd: - Reinstallert spillet - Satt ned grafikk - Ryddet opp i PC'en (CCleaner osv) Det merkelige er at det skjedde så brått, uten noen feilmeldinger og lignende. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Er ingen andre bakgrunnsprosesser som tar av ytelsen? Er temperaturene ellers gode? Jimmy Page er forøvirg en skikkelig kul gitarist Lenke til kommentar
Lamentations Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Nei, ikke det jeg kan se.. Det er noen prossesser, men ingen tar noe særlig ytelse.. Den var sånn når jeg skrudde på maskina etter en god natts søvn. Så temperaturen er nok heller ikke problemet.. Hehe, må si meg enig der Lenke til kommentar
Lamentations Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Noe tilsvarende skjer hos meg hver gang Windows er behjelpelig med et eller annet eller AVG setter igang med sin daglige virussjekk. Det høres ut som om det er en eller annen prosess som går i bakgrunnen. Er denne hakkingenbegrenset til Mass Effect eller gjelder det andre spill/programmer også? Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Fint om du kommer med kass komponenter du har i pcn din. Finn ut tempen på cpu & skjermkortet. Har du de nyeste driverene på pcn som hovedkort og skjemkort? Lenke til kommentar
Lamentations Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg fant en løsning, og alt fungerer bra. Problemet var en prossess - HP Digital Imaging Monitor - som tok 50% av CPU. Dette var ikke synlig når jeg hadde spillet oppe, men la merke til det når jeg gikk inn på prossesser når Mass Effect ikke var oppe. Når jeg skrudde av prossessen, gikk alt fint igjen Men merkelig at HP Imaging Monitor bruker så mye prossessorkraft.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå