i93 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 hvis du finner en lyr på nettet og sammeligner med min så er de lik men samtidig mye forskjellig. fikk mye lyr samme dagen, og la de ved siden av hverandre å sjekket. det var mange store forskjeller. hehe har sendt bildet til en biolog og han var litt usikker selv, å han skulle sende bilde videre.. vet jeg er litt vanskelig nå, men vil høre et annet fiske navn enn lyr hehe, det blir liksom så kjedelig.. Kanskje det er en lyr? Lenke til kommentar
fredrik2105 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 beliter meg ikke på den gitt hehe. kansje det er en krysning av noe Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 beliter meg ikke på den gitt hehe. kansje det er en krysning av noe Er enig i at den kanskje ser bittebittelitt rar ut. Er spent på fortsettelsen... Lenke til kommentar
i93 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Si fra når du har fått svar fra han biolog duden da Lenke til kommentar
fredrik2105 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) jeg og. har lagt den ut på mange forum sider, men får bare de samme svarene alle steder, så nå sitter det mange rundt om å venter på en luring som kan si hva det er for noe.. venter i spenning:) får jeg svar fra andre hold så skal jeg komme med det her, vær sikker hehe Endret 21. juli 2009 av fredrik2105 Lenke til kommentar
fredrik2105 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 takk for mange rare og gøye svar, men på fiskesiden.no tror jeg svaret kom det er en lysing. http://fiskipedia.no/Arter/lysing.html hvis noen er uenig så må de gi beskjed. men lysingen har den store side finnen og den lange på ryggen og etter litt søking på nettet fant jeg mange liknende bilder av den. da lærte vi noe nytt idag alle sammen Lenke til kommentar
i93 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 takk for mange rare og gøye svar, men på fiskesiden.no tror jeg svaret kom det er en lysing. http://fiskipedia.no/Arter/lysing.html hvis noen er uenig så må de gi beskjed. men lysingen har den store side finnen og den lange på ryggen og etter litt søking på nettet fant jeg mange liknende bilder av den. da lærte vi noe nytt idag alle sammen Redda nattesøvnen min Neida, men nå vet jeg vertfall hva slags fisk det er visst jeg får en slik en på kroken en gang Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 [...]det er en lysing[...] Helt klart en lysing ja. Sikkert kjennetegn på lysing er gaske solide tenner og at den er helt svart inne i kjeften, da slipper man å telle finnestråler og slikt som marinbiologer gjerne spør om... Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ligner svært på lysing ja. Det pussige er at de jeg fikk var dønn lik, og jeg fisket disse en del kilometer nord for utbredelsegrensa i linken (Gullesfjorden, Kvæfjord kommune, Troms). Det skal sies at det er mye rart som har dukket opp i den fjorden, også havabbor, som slett ikke er kjent som en nordnorsk art (det var i gode, gamle dager, gett) Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det var som pokker... Lenke til kommentar
fredrik2105 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 jeg fisket den i gulen i sogn. har fått den flere ganger før men nå måtte jeg nesten finne ut hva det var.. Lenke til kommentar
i93 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 jeg fisket den i gulen i sogn. har fått den flere ganger før men nå måtte jeg nesten finne ut hva det var.. Midt ute på fjorden eller inne ved land? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå