Gå til innhold

Må ha litt lyd i stua, billigt og bra! ?

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier så ønsker jeg litt mer lyd i stua. Dette er mer en midlertidlig løsning i forhold til senere kjøp av større og mer kvalitetsanlegg. Siden jeg har Samsung tv, tenkte jeg også kanskje på en samsungpakke. Falt fort for Samsung HT-TXQ120. Det har falt mye i pris så for min del er det bra.

Er ikke ute etter mest mulig dunk og dank, så lenge det er ren og pen lyd. 5-6 lapper er mer enn nok for denne gang. Så er det bedre å plukke komponent fra ditt og datt, eller kjøpe denne?

Med andre ord, er det verdt de lappene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tittelen tilsier så ønsker jeg litt mer lyd i stua. Dette er mer en midlertidlig løsning i forhold til senere kjøp av større og mer kvalitetsanlegg. Siden jeg har Samsung tv, tenkte jeg også kanskje på en samsungpakke. Falt fort for Samsung HT-TXQ120. Det har falt mye i pris så for min del er det bra.

Er ikke ute etter mest mulig dunk og dank, så lenge det er ren og pen lyd. 5-6 lapper er mer enn nok for denne gang. Så er det bedre å plukke komponent fra ditt og datt, eller kjøpe denne?

Med andre ord, er det verdt de lappene?

Etter min mening er det ikke verdt det, for 5-6tusen så finner man mye bedre alternativ, feks http://www.surround.no/product/465170/_Yam...nt_6_pakke.html og da har man også muligheten til å mikse mye mer enn med samsung ht-tx120.

Lenke til kommentar

5-6 lapper? Dropp surround, gå for en kurant reciever/integrert forsterker og noen middels/små gulvstående. Sprer du pengene over mange proson-høyttalere får du lydvolum, ikke kvalitet..

Plukk en integrert forsterker først, så finner du høyttalere etterpå, eller motsatt, men ikke ta begge to samtidig, uten at det ligger tanker om matching bak det.

Prøv å balanser 3k per reciever og på høyttalerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...