kstyle Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei! Skrev en tidligere tråd, om at jeg hadde klart å fått meg et virus, via en .exe-fil som skulle vært en crack til et spill. Fikk straks beskjed om at jeg måtte restarte maskina for at denne skulle fungere. Så lite obs som jeg var, så skjønte jeg jo ikke dette med en gang, men etter restart fikk jeg ikke PCen til å fungere. Fikk beskjed om at jeg manglet en eller flere windows-filer, og at jeg måtte skaffe de for å få PCen til å fungere. I ren desperasjon prøvde jeg Aviras recovery-cd i tillegg til at jeg lastet ned en .iso-fil av windows XP som jeg prøvde å boote på en brent CD. Ingen av disse ville starte opp, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Prøvde og en Linux Mint brent CD som heller ei fungerte. Fikk dog tak i en orginal Windows-CD som jeg fikk startet opp med, og begynte reformasjonen. Fikk ikke slettet partisjonen av en eller annen rar grunn, så jeg prøvde recovery-funksjonen på CDen. Dette fungerte godt veldig lenge, men så fikk jeg beskjed om at jeg manglet en fil som het noe slikt som asms. Fikk høre at dette kunne ha noe med dårlig kommunikasjon mellom CD og CDROM(?) og tror enda på dette. Problemet her er enda da at jeg ikke får reformatert, eller fikset OS-et slik at jeg får startet PCen. Og nå som jeg allerede har begynt på dette, så fortsetter denne recovery-prosessen der den slapp med en gang jeg starter PCen. Kommer meg til boot-menyen om jeg vil tho, og det er her jeg føler at jeg kan bruke en ekstern harddisk eller usb-pinne til å reformatere. PCen er av en hjemmesnekret type. Asus hovedkort, litt forskjellige deler. Kan komme tilbake til dette om noen vil, men har da altså ikke en knapp for formatering eller en partisjon med recovery-filer. Noen som har noen konkrete svar på hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere? Vil virkelig ha tilbake PCen min! Lenke til kommentar
kstyle Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Ingen som har peiling? Får det ikke til med USB heller... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Om du mener at den Optiske leserer du har ikke fungerer, prøver du med en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå