Kongolaf Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har en hp compaq dc5100, og det kommer en slags skurring fra HK. Lurer på hva dette kan være, og om det er rett før den tar kvelden Når den står i idle så hører jeg ingenting, men når den begynner og jobbe kommer lyden. Synes jeg kan lokalisere lyden til rundt CPU. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 FInner egentlig ikke noe om d på nettet heller Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Coil noise? Det er ganske vanlig fra elektronikk. http://209.85.135.104/search?q=cache:VcexG...=clnk&cd=11 Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 hmmm... virker som om der er noen kondensatorer som driver og hyler, de står helt intil cpu kjøler.. kanskje det kan ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Og rett ved siden av kondensatorene står det spoler. Det er nok uvanlig at kondensatorer gir lyd. Men for spoler er det normalt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Goosewitch Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg ille tatt en titt på chipsetvifta. Det er ikke uvanlig at disse begynner å lage merkelige lyder etter litt tid. Det er vanskelig å si hva feilen kan være utfra beskrivelsen din. dersom det er coil noise så vil det være en ganske merkverdig lyd. Kan lyden sammelignes med lyden du hører dersom du legger øret inntil en litt eldre mobillader? lykke til Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 er nå ganske sikker på det er en kondensator, etter jeg gikk over hovedkortet og lyttet med et rør, lyden kommer itakt med når pcn jobber... vanskelig og forklare lyden... :s Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Skru opp volumet på radioen - problem solved! En slik during kan (dessverre) vedvare i årevis uten at noe nødvendigvis skjer. Lenke til kommentar
Perril Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Lyder er fint det, spørr du meg Min lager lyder når jeg bruker scroll eller beveger musa, grunn til at jeg hører dette er vel fordi kabinettet er åpent og er rett ved øret når jeg brukern Min har vært sånn siden den var ny, tenker ikke over det lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå